۴۱ هزار و ۸۰۰ مددجو تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند

بیرجند- سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۴۱ هزار و ۸۰۰ مددجو به طور مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر حسن شرفی بعدازظهر چهارشنبه در آئین تکریم مدیر کل سابق و معرفی سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی کم برخوردار و چهارمین استان کشور از نظر وسعت است که این موضوع خدمت رسانی را در استان مشکل کرده است.

به گفته وی ۴۱ هزار و ۸۰۰ مددجو به طور مستمر و غیر مستمر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که این موضوع در استان کم برخوردار خراسان جنوبی زیر ساخت‌های خدمت رسانی را با مشکل مواجه کرده است لذا باید به بهزیستی استان توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم فاصله خود را با استان‌های برخوردار کم کنیم.

شرفی تصریح کرد: تعداد فعالیت‌های بهزیستی بسیار زیاد است و یک هزار و ۵۰۰ نفر از طریق مراکز غیر دولتی به جامعه هدف استان خدمات ارائه می‌کنند و با حضور در شهرستان‌ها تلاش خواهیم کرد مشکلات موجود را از نزدیک بررسی کنیم.

به گفته وی در بعضی از فعالیت‌ها مانند کودکان خیابانی ۱۱ دستگاه دیگر هم باید در کنار ما باشند و در زمینه نگهداری معتادان مجرم و سابقه دار در استان بهزیستی همه‌کاره است.

وی با اشاره به اینکه در استان نیروهای متعهد و با وجدانی داریم، اظهار کرد: بهزیستی کشور از نظر اعتباری باید به ما کمک کند و تعامل با خیرین، پیاده سازی سیستم هوشمند الکترونیکی و همراهی با سیاست‌های سازمان به ویژه در زمینه اشتغال و مسکن از برنامه‌های ما است.

مدیر کل سابق بهزیستی خراسان جنوبی هم گفت: حدود پنج سال و چهار ماه در این مسئولیت در خدمت همکاران و جامعه هدف بودم و همه تلاشم خدمت به بهترین بندگان خدا بود هرچند به دلیل محدودیت‌های موجود شاید در بعضی از موارد نتوانسته باشیم که رضایت جامعه هدف را تأمین کنیم.

علی عرب نژاد اضافه کرد: در این دوره سه هزار و ۵۰ مسکن مددجویی تحویل شد و میزان اشتغالزایی پنج برابر شد.

به گفته وی با پیگیری‌های بسیاری که کردیم ۲۳ سهمیه استخدامی در نهایت گرفتیم و مراکز روزانه و شبانه روزی افزایش یافت و مرکز جامع درمان اعتیاد را با وجود مشکلات تجهیزاتی و فضایی مورد نیاز راه اندازی کردیم.

به گفته وی بدون کمک یک ریال توسط سازمان‌های همکار پروژه آب درمانی بدون اعتبار دولتی و ملی دهه فجر به بهره برداری رسید و فضاهای اداره کل، اداره طبس، شوسف و آرین شهر تکمیل و پروژه‌های باقی مانده از گذشته با همکاری خیرین تهران به اتمام رسید.

وی بیان کرد: کسب رتبه‌های اول تا هفتم در سال گذشته و سال جاری در بخش هاب مختلف از جمله موفقیت‌ها در این دوره است.

کد خبر 53020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد