کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در زنجان آغاز شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه ی کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با محوریت برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان در برابر اعتیاد خبر داد و گفت: این برنامه با هدف آگاه‌سازی جامعه از مضرات اعتیاد، با ارائه بسته‌های آموزشی به شهروندان و تبلیغات محیطی و رسانه ای اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتار های ناسالم همراه باشد، اظهار کرد: خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب ونظارت بر زندگی فرزندانشان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

وی با بیان اینکه نیاز به آگاه‌سازی و ایجاد مصونیت خانواده ها با افزایش دانش بیش از پیش احساس می شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۸۷ محیط شهری، روستایی، آموزشی، و محیط کاری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۸۵۷  نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد از طریق این اداره کل هستند.
این مقام مسئول بااشاره به اینکه در راستای  پیشگیری از اعتیاد اطلاع‌رسانی محلی با رعایت فرهنگ ـ زبان و لهجه‌های بومی اقشار مختلف جامعه تأثیر قابل توجهی در انتقال پیام و مفاهیم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر دارد افزود: در این زمینه رسانه های محلی اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه های محلی به دلیل ماهیت فراگیر خود نقش برجســته ای در پیشــگیری از اعتیاد دارند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارتهای زندگی  باید با رعایت سن مخاطبین و بصورت واضح و روشن و با زبانی ساده و قابل فهم و بدون پیچیدگی و همراه با خلاقیت و نوآوری، محصولات تازه‌ای را به جامعه ارائه نماید. خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند تقویت مهارت‌های مقاومت فردی و اجتماعی آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا با مداخله مطلوب در گرداب آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

حسینی به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و تاکید کرد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸ )، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می نماید. ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

کد خبر 52860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد