۳۰گروه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد  بهزیستی در خدابنده فعالیت می کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از فعالیت ۳۰ گروه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: ۲ مرکز اقامت، یک مرکز سرپایی نیز در خصوص درمان معتادن فعالیت می نماید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان عصمت نصیری با بیان اینکه پیشگیری از سوءمصرف مواد نیازمند مشارکت جدی مردم و بخش های دولتی و غیردولتی است. عنوان کرد: رویکرد اجتماع محور با کمک مردم در محلات صورت می‌گیرد و در رویکرد اجتماع‌محور همه تصمیم‌هایی که برای مردم اتخاذ می‌شود با کمک خود مردم است.
وی تصریح کرد: طرح پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور رویکردی است در پیشگیری که در آن همه فرآیند مداخله پیشگیری(تعیین مشکل، نیازسنجی، اولویت بندی، تعیین عوامل خطر و محافظ برنامه راهبردی، تعیین مداخله، پایش و ارزشیابی) را اعضای اجتماع کوچک، محله‌های شهری و روستایی، محیط‌های کار، محیط‌های آموزشی در کنار کارشناس تسهیلگر انجام می‌شود.
وی در خصوص سایر خدمات پیشگیرانه بهزیستی خدابنده به جامعه هدف افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون غربالگری طلاق با پذیرش ۴۵٠ نفر انجام شده و از این تعداد ٣٠ نفر پس از مشاوره به سازش رسیده اند و ٢۶١ نفر نیز عدم سازش داشتیم و  سایر پرونده های متقاضیان طلاق نیز در دست اقدام است.
این مسئول با توضیح این مطلب که دفتر مشاوره ارمغان مهر خدابنده در راستای اجرای طرح طلاق در این شهرستان که دارای مشاوره حقوقی و مددکار اجتماعی با مدرک کارشناسی ارشد بالینی مشاوره خانواده است، به متقاضیان ارائه خدمت می‌دهد، اضافه کرد: اگر مراجعان نیاز به خدمات مددکاری داشته باشند، به واحد مددکاری ارجاع داده می‌شوند و اگر مشکل زوجین قابل حل باشد تا حد امکان تلاش‌ها برای بازگشت زوجین به زندگی مشترک انجام و در غیر این صورت پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود.
نصیری با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد مشاوره در زمینه های تحصیلی، زندگی زناشویی و یادگیری با نیاز های خاص توسط یک مرکز دولتی و ۳ مرکز روانشناختی غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان خدابنده انجام شده است، یادآور شد: برای ۴۵۶ نفر از افراد تحت پوشش که نیاز به مشاوره داشتند در مراکز دولتی مشاوره رایگان ارایه گردید علاوه بر آن نیز به افراد کم برخوردار نیازمند مشاوره ۴ میلیون تومان کمک هزینه ی مشاوره تحت عنوان یاری برگ پرداخت شده است.

کد خبر 52483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد