درخشش بهزیستی خراسان رضوی در بین ادارات کل بهزیستی ۳۱ استان کشور

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بر تغییر نگرش در شیوه‌های نظام تشویق و تنبیه بر اساس مبانی علمی جدید تأکید کرد.

مسعود فیروزی صبح امروز در مراسم تقدیر از کارشناسان و مسؤولان برتر بهزیستی خراسان رضوی با یادکرد ایام دهه فجر گفت: امیدواریم در کار خدمت‌رسانی به بندگان خدا، رضایت پروردگار را جلب نماییم و شرمنده شهدایمان نباشیم.

وی از کارکنان و خانواده‌ی بزرگ بهزیستی خراسان رضوی خواست همراه با سایر اقشار مردم در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن شرکت کنند و با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم ضروری است گفت: با هماهنگی فرمانداری‌ها و نهادهای مسؤول برگزاری مراسم راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی، در شهرهای قرمز و نارنجی، با دستوراتی که در این شهرها ارائه شده، هماهنگی کامل داشته و در راهپیمایی موتوری، خودرویی یا به صورت پیاده شرکت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ذکر جملاتی از نهج البلاغه در مورد نظام تشویق و تنبیه در سازمان گفت: تمام مواردی که امروز جزو اصول مدیریتی تبیین می‌شود به صورت مبنایی و اساسی‌تر در متون دینی ما و از جمله قرآن کریم و نهج البلاغه بیان شده است.

وی سپس به تبیین اصول مدیریت در زمینه تشویق و تنبیه در سازمان پرداخت و گفت: امروز در اصول علمی مدیریت تأکید می‌شود که حتی الامکان از تنبیه خودداری شود و حتی در مواردی که تنبیه ضرورت دارد به شکلی مطرح شود که شائبه‌ی تشویق داشته باشد.

فیروزی اضافه کرد: نظام تشویق در مدیریت امروز به دو شیوه‌ی تشویق نسبی و تشویق فاصله‌ای انجام می‌شود که تشویق نسبی همزمان با عمل مثبت فرد و نسبت به همان کاری که انجام داده، بلافاصله صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نظام تشویق فاصله‌ای، یک دوره‌ی عملکردی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و فعالیت‌های او در سراسر دوره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این متخصص مدیریت راهبردی تأکید کرد: ارزیابی شاخص‌های عملکردی بهزیستی در سطح کشور و در بین کارکنان و کارشناسان دفاتر و حوزه‌های مختلف با هدف ارتقای عملکرد و افزایش کیفیت خدمات به جامعه هدف صورت می‌گیرد.

وی افزود: ارتقای کیفیت، یک فرایند دائمی و رو به جلو است و هر زمان در ارتقای کیفیت خدمات، متوقف شویم آن روز، زمان اضمحلال و زوال سازمان محسوب می‌شود.

درخشش بهزیستی خراسان رضوی در بین ادارات کل بهزیستی ۳۱ استان کشور

موفقیت در کسب رتبه‌های ارزیابی عملکرد، یک تلاش جمعی است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه موفقیت در کسب رتبه‌های ارزیابی عملکرد، یک تلاش جمعی است و به افراد تعلق ندارد گفت: سازمان بهزیستی بر اساس شاخص‌های تعیین شده‌ی استاندارد و با نگاه نظارتی و ارتقای خدمات، عملکرد بهزیستی استان‌های مختلف را ارزیابی نموده و نتیجه‌ این بوده که بهزیستی خراسان رضوی در اغلب زمینه‌های کاری، رتبه‌های اول تا سوم را در سطح کشور کسب نموده است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه با تلاشی که کارشناسان ستادی و رؤسا و کارشناسان بهزیستی شهرستان‌های استان داشته‌اند هیچ دفتر و حوزه‌ای در معاونت‌های تخصصی سازمان را نداریم که رتبه‌ی عالی را کسب نکرده باشد که این برای اولین بار در کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در سطح استان ۲۰۰ نفر از کارکنان بهزیستی به خاطر عملکرد خوب مورد قدردانی و تقدیر قرار می‌گیرند گفت: به عنوان مدیر سازمان، ضمن قدردانی از این عزیزان، دست‌بوس تمام کسانی هستیم که در خدمت به جامعه‌ی هدف و مددجویان عزیزمان، سر از پا نمی‌شناسند و فداکارانه در مسیر خدمت به آنها تلاش می‌کنند.

در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان برای شهرستان‌های استان هم پخش می‌شد ۱۵ تن از رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها کارشناسان برگزیده سراسر استان که با ارزیابی ستاد بهزیستی، عملکرد بالاتری نسبت به میانگین شاخص‌ها داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از کارشناسان ستادی و شهرستان‌ها که در مسیر جمع‌بندی شاخص‌ها و تلخیص و تحلیل معیارها و فرایندها تلاش بیشتری داشته‌اند نیز تقدیر به عمل آمد. شایان ذکر است این مراسم به جهت قدردانی از نفرات و واحدهای عملیاتی برتر بهزیستی در شاخص‌های نظام‌نامه نظارتی در شش ماه اول ۱۴۰۰ برگزار شده بود.

درخشش بهزیستی خراسان رضوی در بین ادارات کل بهزیستی ۳۱ استان کشور

کد خبر 52148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد