در رسانه | بهره مندی بیش از ۳۹ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای خط ۱۴۸۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شجاع احسانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۳۹ هزار و ۶۲۶ نفر در استان همدان از خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی استفاده کردند، بیان کرد: مشاوره برای رفع مشکلات خانوادگی علت بیشترین تماس با این خط را به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شجاع احسانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۳۹ هزار و ۶۲۶ نفر در استان همدان از خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی استفاده کردند، بیان کرد: مشاوره برای رفع مشکلات خانوادگی علت بیشترین تماس با این خط را به خود اختصاص داده است.

اوافزود: تعداد ۲۰ هزار و ۶۳۳ مورد مشاوره امور خانوادگی در حوزه مشکلات با همسر، مشکلات با خانواده همسر، خیانت زناشویی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در روابط زوجین در این مدت انجام شده است

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد تماس‌ها در حوزه کودک و نوجوان و تحصیل فرزندان ۱۲ هزار و ۴۳۴ مورد بوده است تصریح کرد: در حوزه بالینی و در زمینه اختلالات خُلقی شامل (افسردگی، اضطراب و وسواس) اختلالات شخصیت و اختلال‌های جنسی، ۶ هزار و ۵۵۹ مورد تماس برقرار شده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مدیریت استرس، رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی جامعه در برابر بحران‌ها از اصل‌هایی است که مدنظر بهزیستی قرار گرفته افزود: مواردی مانند برقراری ارتباط موثر بین افراد خانواده، تاب آوری اجتماعی در شرایط کرونا و مهارت‌های زندگی و سایر آموزش‌های روانشناختی در خدمات مشاوره تلفنی سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی ارائه می‌شود.

شجاع احسانی گفت: مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج، مشکلات و علائم مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی و اضطراب از دیگر مواردی است که با سامانه ۱۴۸۰ در میان گذاشته می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مشاوره و ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است ابراز داشت: کارشناسان متخصص دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روانشناسی در خط ۱۴۸۰ (مشاوره تخصصی تلفنی) به صورت رایگان به ارائه خدمات می‌پردازند.

شجاع احسانی افزود: مشاوران سازمان بهزیستی در خط ۱۴۸۰ با ۶ کابین در ۲ شیفت کاری در ساعات ۸ تا ۱۴ و ۱۸ الی ۲۴ آماده خدمت رسانی به مردم هستند که در صورت نیاز به مراکز حضوری ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 49506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد