انگیزه خدمت در بهزیستی، جلب رضایت الهی است

این مطلب را مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در شروع نشست کاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها و مدیران ستادی این نهاد عنوان کرد.

مسعود فیروزی با اشاره به نسبت دریافتی مدیران و کارشناسان بهزیستی و سایر کارکنان دولت گفت: اگر انگیزه جلب رضایت الهی و انگیزه‌های معنوی در کار نباشد هیچ کس در بهزیستی مسوولیت قبول نمی‌کند چون دریافتی مدیران ارشد آن با سطوح پایین سایر دستگاه‌ها هم برابری نمی‌کند.

وی در عین حال تأکید کرد: ما البته به انگیزه و چشمداشت مالی به این دستگاه نیامده‌ایم و مادامی که قسمت و نصیب‌ افتخارآمیزمان در این سمت، خدمت به بندگان خدا باشد با قوت و انگیزه‌ی بالا به خدمت ادامه می‌دهیم.

این متخصص مدیریت استراتژیک به نقش تئوری طراحی تفکر در بالابردن سطح مدیریت اشاره کرد و گفت: مدیری که با داده‌ی اولیه، تصمیم‌گیری کند مطمئنا راه خطا می‌رود.

انگیزه خدمت در بهزیستی، جلب رضایت الهی است

دکتر فیروزی، مراحل شش‌گانه‌ی آنالیز داده‌ها را برشمرد و گفت: داده‌های اولیه، داده ساختار یافته، یافته‌ی منقح یا پردازش شده، پردازش عمیق و دانشی، و پردازش به کمک اندیشه و خرد، این مراحل هستند و تصمیم‌گیری فقط پس از این مراحل، می‌تواند منجر به آثار و برکات ارزشی، سودمند و فراگیر گردد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی یک داده‌ی اولیه به دست مدیر می‌رسد باید آن را پالایش کند، توسط بحث‌های تخصصی و کارشناسی به چالش بکشد و آنالیز کند، سپس پردازش علمی داشته باشد و در نهایت با غربال خرد و تفکر، آن را مبنای یک تصمیم قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، طراحی تفکر یا THINKING DESIGN را یک مبحث مدیریتی مهم دانست که همه مدیران از جمله مدیریت‌های اجتماعی که با سطوح گسترده‌تری از جامعه‌ی هدف سر و کار دارند به آن توجه ویژه داشته باشند که نتیجه‌ی آن مدیریت بر مبنای داده‌های علمی خردمندانه خواهد بود.

انگیزه خدمت در بهزیستی، جلب رضایت الهی است

وی ضمن تشکر از رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها و مدیران ستادی حاضر در همایش گفت: این نشست علمی کاربردی به جهت محدودیت‌های کرونایی، فقط با شرکت رؤسای سه منطقه برگزار می‌گردد و بخش اول آن، دو هفته قبل با شرکت سایر مدیران برگزار گردیده بود.

فیروزی گفت: این نشست‌ها باید منجر به آثار و برکات مثمرالثمر برای اداره امور گردد و تبادل تجارب و تضارب اندیشه در جلسه، تأثیر عینی و ملموس در زندگی مددجویان و کارکنان داشته باشد.

این نشست تا عصر فردا در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی در بهزیستی استان ادامه دارد.

رؤسای بهزیستی شش شهرستان خراسان رضوی که در یک سال گذشته تغییر کرده‌اند در آغار این همایش معرفی شدند و از مدیران پیشین این بخش‌ها قدردانی شد.

انگیزه خدمت در بهزیستی، جلب رضایت الهی است

کد خبر 48967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد