زاوه | تعداد خانواده‌های چند معلولیتی در زاوه بیشتر از میانگین استان است

به مناسبت هفته معلولین مسوولان اجرایی زاوه از خانواده های دارای چند معلول شهرستان دیدار کردند.

رئیس بهزیستی زاوه گفت: این بازدیدها در هفته معلولین انجام شد و مسؤولان شهرستان در آن حضور داشتند که به رفع مشکلات برخی از این خانواده‌ها انجامید.

 نازنین عجمیان افزود: فرماندار و امام جمعه با خانواده هایی که سرپرستی چند معلول را بر عهده داشتند دیدار و از نزدیک در جریان مشکلاتی که بر سر راه این خانواده ها وجود دارد، قرار گرفتند.

رئیس بهزیستی زاوه افزود : در این دید و بازدید سرپرستان این معلولین به برخی از مشکلات خود اشاره کردند که فرماندار زاوه در همان جلسه، ضمن هماهنگی با دستگاه های مربوطه جهت رفع این مشکلات اقدامات بسیار خوبی انجام داد.

عجمیان ضمن ابراز خرسندی از نتیجه این بازدید گفت: برخی از خانواده ها به دلیل مشکلات ناشی از حضور فرد معلول در خانواده و لزوم مراقبت شبانه روزی از فرد معلول، توانایی برقراری ارتباط با مدیران ارشد شهرستان را ندارند و با این گونه اقدامات میتوان قدم های بسیار خوبی در راستای مرتفع کردن مشکلات مددجویان تحت پوشش و خانواده ایشان برداشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان زاوه به دلیل فقر فرهنگی، آمار بالای ازدواج فامیلی و بی توجهی خانواده ها به مشاوره ژنتیک در گذشته، تعداد زاد و ولد فرد معلول بالا بوده و خانواده های دارای چند فرزند معلول در شهرستان به نسبت در برخی مواقع بیشتر از میانگین استان می باشد.

وی یادآور شد: با اقدامات پیشگیری بسیار خوبی مانند مشاوره رایگان ژنتیک که در این شهرستان اجرا می‌شود و نیز استقبال خوبی که مردم به واسطه تبلیغات فراوان اداره بهزیستی، از این مشاوره دارند، امید است در آینده نزدیک، میزان تولد کودک دارای معلولیت در شهرستان زاوه تا حد چشمگیری کاهش یابد.

کد خبر 48707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد