قدردان مراقبین و پرستاران معلولین هستیم

سالروز ولادت حضرت زینب(س) در بین مسلمانان، شیعیان و بخصوص ملت ایران، منزلت و جایگاه ویژه‌ای دارد و این بانوی گرانقدر، چنان غمخوارانه و مسؤولانه، بر بستر برادرش، سرور آزادگان جهان، حسین(ع) بود و تا آخرین لحظات حیات مبارکش، جان‌نثارانه از وی پرستاری نمود که روز ولادت وی را روز پرستار نام نهاده‌اند...

سالروز ولادت حضرت زینب(س) در بین مسلمانان، شیعیان و بخصوص ملت ایران، منزلت و جایگاه ویژه‌ای دارد و این بانوی گرانقدر، چنان غمخوارانه و مسؤولانه، بر بستر برادرش، سرور آزادگان جهان، حسین(ع) بود و تا آخرین لحظات حیات مبارکش، جان‌نثارانه از وی پرستاری نمود که روز ولادت وی را روز پرستار نام نهاده‌اند.

بیان داستان کربلا و عملکرد حضرت زینب(س) در این واقعه عظیم، جایگاه و وقت دیگری نیاز دارد و این یادداشت، به منظور دیگری، انشا گردیده است. آن اسطوره‌ی مقاومت و ایثار که پس از پرستاری و غمخواری برادر و برادرزادگانش، حتی پس از قتل قهرمان کربلا توسط حرامیان، جانانه از شرافت و ناموس خانواده و خاندان پیامبر(ص) دفاع کرد، جایگاهی بس والا در بین مردم ما و اهل تشیع دارد.

به هر روی، امروز، سالگرد ولادت آن بانوی بزرگ را روز پرستار نامیده و به انگیزه‌ی یادکرد آن سیره‌ی شجاعانه، خدمت و عملکرد همه‌ی پرستاران در سراسر میهن را گرامی می‌داریم.

در بهزیستی خراسان رضوی، صدها پرستار در مراکز دولتی و غیر دولتی، به کار تیمار و مراقبت از بیماران و معلولین اشتغال دارند و با همه‌ی کمبودها و مشکلاتی که برایشان هست، این خدمت ارزشمند را با جان و دل انجام می‌دهند و بیش از توجه به پاداش‌های مادی، علاقه به خدمت به بندگان مظلوم و کم‌توان خدا و پاداش معنوی، توجیه این کار سخت و طاقت‌فرسا می‌باشد.

همچنین هزاران زن و مرد و دختر و پسر، در خانواده‌های دارای عضو معلول در سراسر استان و در میان خانواده‌های شهری و روستایی، به مراقبت و تیمار افراد دارای معلولیت اشتغال دارند و از عضو کم‌توان خود مواظبت و در تنهایی‌ها و دردهایش با او همراهی و همدردی می‌کنند.

ما علاوه بر اینکه در موقعیت و مسندی هستیم که برای سپاس‌گذاری از این عزیزان، وظیفه‌مند می‌باشیم از نظر انسانی و به عنوان شهروند و مسلمان نیز وظیفه و تکلیف داریم که سپاس گذار این بزرگواران باشیم و از زحمات آنها به نحو مقتضی، قدردانی کنیم.

به همه‌ی رؤسای بهزیستی، کارشناسان مرتبط در بخش‌های تخصصی، مسؤولان و مدیران مراکز غیر دولتی، کارشناسان و مدیران مراکز شبانه‌روزی معلولین و سایر مرتبطین این حوزه‌ها یادآوری می‌کنم که حتما در این روز به سراغ پرستاران، مددیاران، کمک‌مددیاران، مددکاران و مراقبین جامعه‌ی هدف بروند و به رسم انسانیت و مسلمانی، از ایشان و کارشان قدرشناسی نموده و مراتب سپاس و تشکر ما را نیز به ایشان ابلاغ نمایند و بگویند اگر فرصت و وقت، تنگ نمی‌بود و مشغله‌های اداری اجازه می‌داد شخصا به دستبوس‌شان رفته و از زحمات شبانه‌روزی، انسان‌دوستانه و بی‌مدعایشان قدردانی می‌کردم.

امیدواریم این متواضعان بی‌منت و این خادمان نوعدوست، پاداش خدمت خود را از درگاه حضرت حق بگیرند و حضرت زینب کبری(س) شفیع‌شان باشد که در عالم عقبی، عاقبت بخیر باشند.

مسعود فیروزی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 48619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد