اشتغال‌زایی بهزیستی خراسان جنوبی برای ۳۳۰ معلول از ابتدای سال جاری

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در نشست خبری هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت گفت: ما در بهزیستی خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری که اعتبارات اشتغال زایی ابلاغ شده تا کنون 330 نفر را جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی به بانک های عامل معرفی کرده ایم

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به رایزنی های اداره کل بهزیستی برای اشتغال معلولان یادآور شد: تا 8 ماه اول امسال برای 330 نفر معلول اشتغال زایی کرده ایم و قصد داریم تا پایان سالن آن را به 480 فرصت شغلی تبدیل کنیم.
علی عرب نژاد  در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی معلولیت، با بیان اینکه در استان  ۲۸ هزار و ۱۰۱ معلول درسامانه بهزیستی ثبت شده اند، افزود: متاسفانه خراسان جنوبی از نظر معلول ذهنی و شنوایی رتبه اول کشور را دارد. عرب نژاد با اشاره به اینکه نرخ شیوع معلولیت در کشور ۲٫۱ و در خراسان جنوبی ۳٫۶ است, ادامه داد  عنوان کرد: در راستای کاهش نرخ معلولیت خدمات مشاوره ژنتیک، غربالگیری شنوایی و بینایی، طرح رصد معلولیت ها انجام شده است.

استفاده 557 نفر از خدمات توانبخشی از ابتدای سال
وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۵۷۷ نفر از خدمات توان پزشکی استفاده کردند که ارزش آن ۲ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال می شود. عرب نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۴۸۷ نفر خدمات ایاب و ذهاب به ارزش یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی یادآور شد:  از ابتدای سال برای سه نفر کاشت حلزون انجام و به ازای هر نفر ۶ میلیون تومان حمایت شده است.  مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۵۰۹ نفر از وسایل کمک توان بخشی از جمله ولیچر، وسایل نابینایی، ناشنوایی استفاده کردند.
عرب نژاد گفت: همچنین ۴۱۸ نفر کمک هزینه خرید وسایل و ۲۴۳ نفر کمک هزینه اوروتز پروز دریافت کردند که ارزش ریالی آن ۲۰ میلیارد ریال می شود.
وی با بیان اینکه  منابع دولتی پاسخگوی نیاز جامعه هدف استان نیست، ادامه داد: برای تامین امکانات مورد نیاز به دنبال جذب خیران هستیم و تاکنون خیرانی جذب شده اند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قول تامین ۱۰۰ دستگاه ویلچر را به بهزیستی داده است، یادآور شد: ۸۲ دستگاه تامین و طی هفته جاری در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت و مابقی نیز به زودی تامین می شود.

تسهیلات طرح اشتغال تا سقف 15 میلیون تومان
معاون امور توانبخشی خراسان جنوبی  نیز با بیان اینکه در  هفته معلولیت مراسم متعدد برای جامعه هدف پیش بینی شده است، افزود: مسابقات ورزشی در رشته های بوچیا، دارت و ویلچر رانی برای معلولان ورزشکار برگزار می شود.  جمیله رضازاده با اشاره به اینکه  ۱۷۲ صندوق خرد در استان برای جامعه هدف داریم، ادامه داد:  با کمک بانک کارآفرینی برای اشتغال کمک می شود و برای هر طرح اشتغال ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود .وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ۵ هزار و ۵۷۰ نفر مستمری بگیر و حق پرستاری پشت نوبت داریم. معاون امور توانبخشی خراسان جنوبی در بحث مناسب سازی برای تردد معلولان استان، اظهار کرد: اقداماتی در برخی از نقاط شهر انجام شده اما برای بهبود مناسب سازی سایر نقاط شهر باید با همکاری شهردار بیرجند رایزنی و اقدام شود.

احداث ۳۱۰۰ مسکن برای مددجویان بهزیستی  استان
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه  از ابتدای طرح مسکن در خراسان جنوبی برای 3 هزار و 100  مددجوی بهزستی مسکن احداث شده است، افزود: ۲۵۰۰ واحد مربوط به معلولان و ۶۰۰ واحد مربوط به زنان سرپرست خانوار است.
رحیمی یاد آور شد  از 3 هزار و 100  واحد ۲۴۰۰ واحد تحویل شده است و مابقی در دستور کار است. معاون حمایت و مشارکتهای بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تمام جامعه هدف بهزیستی که دارای شرایط هستند در سایت مسکن ثبت‌نام کنند تا در اولویت برنامه ریزی قرار گیرند.
رحیمی خاطرنشان کرد: معلولان ۲۰ سال به بالا مجرد شرایط برخورداری از مسکن را دارند و به جای آورده متقاضی، بهزیستی این سهم را واریز می‌کند. وی با بیان این‌که در بحث اشتغال برای بکارگیری معلولان مشوق هایی برای کارفرما در نظر گرفته شده است، تسهیلات خود اشتغالی کارفرمایی قرض الحسنه چهاردرصد ۷ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 47954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد