پاکدشت| دانش‌آموزان مدرسه استثنایی نمایشگاه گل برپا کردند

دانش‌آموزان مدرسه استثنایی پاکدشت با کمک خیرّین و با هدف حمایت از معلولان، روز پنجشنبه در روستای گلزار این شهرستان اقدام به برپایی نمایشگاه دائمی گل و گیاه کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس اداره بهزیستی پاکدشت در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه دائمی با حمایت خیرین و با همت دانش‌آموزان آموزشگاه استثنایی مرجانی در روستای گلزار راه‌اندازی شده است تا دانش‌آموزان استثنایی با فروش گل و گیاه، بخشی از نیازهای خود را تأمین می کنند.

محمود برزگر افزود: آموزشگاه استثنایی مرجانی بر اساس پودمان آموزش و پرورش و با توجه به موقعیت شهرستان در پرورش گل و گیاه، از سال ۷۵ و با کمک خیرین اقدام به احداث یک گلخانه ۱۰۰ مترمربعی کرد تا دانش‌آموزان در این مکان اقدام به پرورش گل و گیاه کنند که با توجه به استقبال انجام شده، سال بعد، ۱۵۰ مترمربع دیگر به فضای این گلخانه افزوده شد.

وی تصریح کرد: این گلخانه برای نخستین بار در کشور ویژه دانش‌آموزان با نیاز ویژه احداث شده است.

وی افزود: پس از تولید گل و گیاه توسط دانش‌آموزان استثنایی، با همکاری مسوولان و برخی از خیرین، نمایشگاهی دائمی در روستای گلزار در اختیار  این افراد قرار گرفت تا با فروش محصولات، بخشی از نیازهای این افراد تأمین و مهمترین هدف بهزیستی در توانمند شدن معلولان محقق شود.

برزگر گفت: بهزیستی پاکدشت از ۱۱ مرکز توانبخشی ویژه معلولان برخوردار است که سه مرکز شبانه روزی و هشت مرکز روزانه خدمات تخصصی حوزه توانبخشی را به معلولان ارائه می‌کند.

وی تأکید کرد:معلولان از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردارند که برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند ظرفیت آنان را بازگو کرده و جامعه را برای پذیرش معلولان یاری کند.

بیش از ۶ هزار معلول از خدمات بهزیستی پاکدشت برخوردارند.

نمایشگاه گل و گیاه دائمی معلولان در روستای گلزار واقع در بخش مرکزی پاکدشت برپا می‌باشد.

کد خبر 47812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد