باید مطالبه‌گری جدی در حوزه مناسب‌سازی صورت گیرد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: فرهنگسازی و قوانین در خصوص مناسب‌سازی معابر صورت گرفته است اما باید در این زمینه مطالبه‌گری جدی صورت گیرد و بازخواست دستگاه‌های کم کار باشیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل خبرگزاری دفاع‌پرس، سید احمد خادم در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت (۱۲ آذر) روز جهانی معلولان، اظهار داشت: در ایران اسلامی سعی داریم در این هفته به تبیین تکالیف و اقدامان سازمان بهزیستی بپردازیم.

وی ادامه داد: شعار این روز پیش به سوی دنیایی فراگیری دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری افراد داری معلولیت است.

خادم گفت: معلولین بخشی از جامعه هستند و حق بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های جامعه را دارند و ما مکلف هستیم فضاها و فرصت‌های مناسب را فراهم کنیم و باید معلولین را عضوی از اجتماع بدانیم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما در سال ۱۴۰۰ استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، گفت: با موسسات غیر انتفاعی که از سازمان بهزیستی مجوز تفاهم‌نامه‌هایی امضاء شده است؛ تا امروز ۵۰۰ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کمک‌های مردمی کفش‌های طبی و پروتزهای درمانی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: با تفاهم با موسسه‌ای خانه ۵۰ نفر از خانواده تحت پوشش بهزیستی در شهر ری در حال نوسازی است؛ همچنین موسسه دیگری ۸۰ عمل رایگان تا کنون انجام داده است.

خادم گفت: برای احیای مراکز روزانه توانبخشی و ارائه خدمات به معلولین تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده که دستگاه تصفیه هوا در اختیار این مراکز قرار گیرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه به دنبال این هستیم که خانه‌های حمایتی مراقبتی را افزایش دهیم، افزود: ما از اقدامات مردم محور حمایت می‌کنیم؛ هم‌اکنون ۱۴ مرکز حمایت مراقبتی در حال فعالیت هستند که تا پایان سال این مراکز به ۲۰ مرکز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون مردم چهار میلیارد تومان خدمات به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ارائه داده است.

خادم با اشاره به راه‌اندازی ستاد توانمندسازی در محلات هرندی، شوش و مولوی و دیگر محلات، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این ستاد فرصتی برای ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پاسخ به دفاع‌پرس مبنی بر عدم اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در کشور و تهران افزود: مناسب سازی یکی از موضوعات مهمی است که سازمان بهزیستی آن را دنبال می‌کند و نیازمند عزمی جدی است.

خادم اضافه کرد: فرهنگسازی و قوانین در خصوص مناسب‌سازی معابر صورت گرفته است اما باید در این زمینه مطالبه‌گری جدی صورت گیرد و بازخواست دستگاه‌های کم کار باشیم.

کد خبر 47801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد