تقویت ارتباط بین بخشی تسهیل‌گر خدمات رسانی در بهزیستی است 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ضمن گرامی داشت هفته ی پدافند عامل گفت: جامعه هدف بهزیستی، جزو اقشار آسیب پذیر در بحران‌ها و حوادث و بلایا در شرایط خاص‌  هستندکه  همکاری نهادها و ارگان های ذیربط و همکاریهای بین بخشی در کاهش آلام این قشر  اثر بخش است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به شعار هفته ی پدافند عامل با عنوان " پدافند غیر عامل، ایران پایدار" افزود:ایمن سازی منابع و زیرساخت های ضروری کشور، حفظ منابع، کاهش آسیب پذیری، دفاع غیر نظامی، افزایش آستانه مقاومت ملی  از مهمترین دلایل اهمیت اجرای پدافند غیر عامل بشمار می رود.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی و تحت پوشش قرار گرفتن  نزدیک به ۹۰ هزار مددجو به همراه خانواده،گفت : این تعداد از اقشار آسیب پذیر  و خدمت‌گیرنده از بهزیستی، لزوم برنامه‌ریزی،   دریافت اعتبارات بیشتر، اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی گسترده‌تر و مورد اهمیت قرار گرفتن از سوی نهاد متولی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران استان را طلب می‌کند.

این مقام مسئول افزود: پدافندغیرعامل یک اصل و ضرورت خاص در تمام حوزه های اجتماعی، عمرانی، زیست محیطی و...است و  باید با برنامه ریزی دقیق و مدون در کاهش آسیب های احتمالی قدم برداشت.

وی گفت : باید باور عمومی در زمینه پدافند غیر عامل افزایش پیدا کند و مردم به این باور برسند که به مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیاز داریم و ضروری است که این مسئله در سطح جامعه عملیاتی شود.

وی با بیان این که عمده ترین هدف پدافند غیر عامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری و رفع نیازهای ضروری و مورد نیاز مردم است، یادآور شد: امروزه کشورهایی که طعم خرابی و خسارات ناشی از جنگ، بلاهای طبیعی و... را چشیده اند، جهت حفظ سرمایه های ملّی و منابع حیاتی خود توجه خاص و ویژه ای به دفاع غیرعامل نموده و در راهبرد دفاع خود جایگاه والایی برای آن قایل هستند. 

وی خاطرنشان کرد: غیر از حوادث و بلایای طبیعی، موضوع تهدید های درونی و برونی توسط دشمن نیز، یکی از دغدغه های پدافند غیر عامل است و در این مبحث، بهزیستی در زمینه ی رسیدگی به اقشار نیازمند و کم برخوردار وظیفه خطیری بر عهده دارد.

محمدی تاکید کرد: ارتقا و آمادگی در برابر بلایا، تقویت سیستم هشدار اولیه و استفاده از مشارکت نهادها و ارگان های مختلف در سطوح مناسب از موارد حائز اهمیت و دارای اولویت در بحث مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است که باید در سازمان بهزیستی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 45608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد