در رسانه | ۲۱ درصد متقاضیان طلاق در خراسان رضوی به زندگی مشترک بازگشتند

مشهد- ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای طرح پیشگیری از طلاق در استان تاکنون ۲۱ درصد زوج‌های متقاضی طلاق، پس از دریافت مشاوره، به زندگی مشترک بازگشته‌اند.

غلامحسین دلبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خراسان رضوی به عنوان استان مبدع طرح پیشگیری از طلاق از پنج سال پیش اقدام به اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق با همکاری دادگستری استان کرده که تاثیرات مثبتی در کاهش آمار طلاق داشته است.

وی افزود: در این راستا طی این مدت با توسعه اجرای این طرح،  هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت استان در ۱۹ شهرستان به صورت رسمی و بقیه شهرهای کوچک به صورت غیر رسمی زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: از اول سال ۱۳۹۵ تا پایان نیمه دوم سال جاری مجموعا ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ زوج در استان تقاضای طلاق خود را در سامانه مربوط ثبت کرده‌اند که از این تعداد ۲۱ درصد، معادل ۲۲ هزار و ۱۶۳ زوج در سه قالب سازش، عدم مراجعه دوباره و انصراف از پیگیری دوباره به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

دلبری گفت: در پنج سال گذشته ۴۷ مرکز مشاوره و ۱۶ کلینیک مددکاری با تعداد ۵۶ دفتر پیشخوان و ۶۴ مرکز ارزیاب در استان مجری این طرح بوده اند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده و کاهش دعاوی خانوادگی و ورود پرونده های قضایی به دستگاه قضا، ارائه مشاوره به تمامی دعاوی خانوادگی در این استان برای نخستین بار در کشور الزامی شده است.

دلبری افزود: بر این اساش به طرفین مهمترین دعاوی خانوادگی در کنار طلاق شامل نفقه، تمکین، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان قبل از ورود به دستگاه قضا ارائه مشاوره صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: طرح این دعاوی در کنار پدیده طلاق، آثار و آسیب های فراوانی را به همراه دارد که طی بیش از ۲ سال گذشته تلاش شد در مشهد و چند شهر دیگر استان اقدام به ارائه مشاوره به افراد قبل از اعلام دعاوی شد.

دلبری با بیان اینکه میزان ثبت تقاضای طلاق در استان در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد دارد، ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۱۶ هزار و ۵۵۰ زوج در استان تقاضای خود برای طلاق را به ثبت رسانده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد که البته ثبت درخواست به معنای وقوع طلاق نیست.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: از این شمار متقاضی تا کنون ۱۱ هزار و ۶۶۰ نفر مشاوره دریافت کرده‌اند که ۲ هزار و ۴۲۸ زوج به سازش و برگشت به زندگی مشترک رسیده‌اند.

استان خراسان رضوی مشتمل بر ۳۳ شهرستان، ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.   

کد خبر 45061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد