۳۰ درصد تعهدات اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی محقق شده است

بهزیستی خراسان رضوی در شش ماه نخست امسال ۳۰ درصد تعهدات اشتغالی خود را محقق کرده است.

به گفته‌ی جانشین مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی از سهمیه ۵ هزار و ۴۰۰ نفری تعیین شده برای بهزیستی استان، تا کنون ۱۵۹۷ مورد اشتغال ایجادی محقق شده است.

مهنوش باغیشنی گفت: شهرستان‌های داورزن، بردسکن و گناباد با عملکرد ۸۶، ۷۹ و ۷۴ درصدی، بالاترین میزان اشتغال را تا پایان شهریور ایجاد کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شهرستان‌ها در مدت باقیمانده از سال، تلاش بیشتری در زمینه اشتغال داشته باشند و همت بیشتری در این زمینه صرف نمایند تا مددجویان عزیزمان بتوانند از تسهیلات بسیار خوبی که امسال برای آنها در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

وی میزان وام اشتغال امسال مددجویان در بخش انفرادی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین از حمایت بیمه‌ای از مددجویان مشغول کار یاد کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۷ فرصت شغلی حمایت‌شده در استان داریم که ما از آنها به عنوان اشتغال تثبیتی یاد می کنیم.

۳۰ درصد تعهدات اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی محقق شده است

باغیشنی افزود: حمایت بیمه‌ای که در قالب مشوق‌ها برای مددجویان پرداخت می‌شود از جمله حمایت‌های شغلی در مشاغل تثبیتی است.

وی گفت: حق بیمه مشمولین قانون تأمین اجتماعی که در نزد کارفرمایان مشغول کار هستند و همچنین حق بیمه خویش‌فرمایانی که به صورت مستقل دارای شغل هستند و خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کنند توسط بهزیستی پرداخت می‌شود تا شغل این افراد تثبیت و محافظت گردد.

وی ادامه داد: در مجموع دو بخش تثبیتی و ایجادی، در حال حاضر ۲ هزار و ۶۳۴ فرصت شغلی فعال در استان در بین مددجویان بهزیستی داریم که نشان از تلاش همکاران ما در بهزیستی شهرستان‌ها دارد.

باغیشنی گفت: نظارت‌ها و بررسی‌های شاغلین در بخش خویش‌فرمایی، کارفرمایی و تسهیلات اشتغال، به صورت مستمر ادامه دارد و توسط کارشناس ناظر اشتغال شهرستان، مددکاران و همچنین بازرسان استان به صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شود.

وی میزان انحراف تسهیلات اشتغال را کمتر از ۵ درصد عنوان کرد و گفت: امسال وضعیت اشتغال بخش‌های کشاورزی و دامپروری بسیار نامطلوب است و بخصوص مددجویان در قسمت تأمین نهاده‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند که این مشکلات در میزان اشتغال پایدار تأثیر منفی می‌گذارد.

کد خبر 44990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد