تبعات اجتماعی کرونا، دامنگیر زنان سرپرست خانوار شده است

۲۴۰ دستگاه تبلت بین فرزندان محصل زنان سرپرست خانوار بهزیستی خراسان رضوی توزیع می‌شود.

به گفته کارشناس مسؤول زنان و خانواده بهزیستی خراسان رضوی، این تبلت‌ها اهدایی سازمان بهزیستی کشور است که برای رفع نیاز فرزندان زنان سرپرست خانوار بهزیستی اختصاص یافته است.

اکرم لالوی گفت: به دنبال اعلام سازمان بهزیستی مبنی بر شناسایی کودکان خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این واحد، ما از شهرستان‌ها خواستیم فرزندان نیازمند خانواده‌ها را شناسایی و به ستاد بهزیستی استان اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: این فرزندان شناسایی و اسامی آنها پس از بررسی کارشناسی، نهایی شده و به سازمان بهزیستی کشور ارسال گردیده است.

وی گفت: امیدواریم تبلت‌های اهدایی در یکی دو ماه آینده به استان ارسال گردد و بین فرزندان نیازمند خانواده‌های تحت پوشش این معاونت توزیع گردد.

به گفته‌ی لالوی، تعداد فرزندان نیازمندان تبلت چندین برابر این مقدار است اما امکانات اختصاص یافته در همین اندازه می‌باشد و ما ناچار از اولویت‌بندی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که علاوه بر مستمری، خدمات متنوعی از بهزیستی دریافت می‌کنند.

وی گفت: این خدمات که به منظور بهبود شرایط زندگی آنان و دسترسی به سطح مناسب زندگی صورت می‌گیرد شامل کمک هزینه ضروری زندگی، درمان، تحصیل، اشتغال، مسکن، بیمه و سایر کمک‌ها می‌باشد.

تبعات اجتماعی کرونا، دامنگیر زنان سرپرست خانوار شده است

لالوی گفت: زنان سرپرست خانوار، جزو محروم‌ترین و نیازمند ترین اقشار تحت پوشش هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها بشود زیرا آنها به دلیل محرومیت، زمینه‌ی آسیب‌هایی برای کودکان و خانواده‌شان دارند.

وی گفت: با افزایش گرفتاری‌های کرونایی و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در سال‌های اخیر و همچنین افزایش طلاق و اعتیاد در سال‌های اخیر، تعداد زنان سرپرست خانوار نیز افزایش یافته و طبعا نیاز به اعتبارات بیشتری برای تأمین نیازهای آنان می‌باشد.

لالوی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت اجاره‌بها، این گروه را به حاشیه‌ی شهرها رانده شده و آنها را دچار آسیب‌های جدید نموده است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی و علاوه بر این، تعدیل برخی مشاغل و از رونق افتادن پاره‌ای از کسب و کارها طبیعتا زنان سرپرست خانوار را با مشکلات زیادی روبرو ساخته و منجر به ایجاد نوعی چرخه فقر در میان آنان شده است.

وی تأکید کرد: زنان سرپرست خانوار به واسطه عواملی چون طلاق، مرگ، بزهکاری و اعتیاد همسران بار خانواده را به دوش کشیده و مجبورند علاوه بر وظیفه مادری خود، پدر نان‌آور هم باشند.

وی یادآور شد: تغییرات سبک زندگی و افزایش تعداد طلاق در سال‌های اخیر زنگ هشداری است برای متولیان امر که در خصوص اقدامات بهنگام و مدیریت صحیح و اجرای برنامه‌های توانمندسازانه، تدابیر لازم را در خصوص حمایت از این گروه بزرگ اجتماعی به اجرا درآورند.

کد خبر 44443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد