مشهد| ۶۵۸ دانشجو از بهزیستی مشهد بین۵ تا ۱۰ میلیون تومان شهریه حمایتی می‌گیرند

۶۵۸ دانشجوی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، در مجموع حدود سه میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی در قالب شهریه دانشگاه از بهزیستی مشهد دریافت می‌کنند.۵ تا ۱۰

به گفته‌ی مدیر بهزیستی مشهد، از این تعداد ۵۱۸ دانشجو در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند و بقیه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، علمی‌کاربردی و پیام نور مشغول تحصیل می‌باشند.

مهدی نخعی افزود: از این تعداد دانشجو ۳۰ نفر در مقطع دکترا، ۴۵ نفر در درجه ارشد و بقیه در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ نفر پشت نوبت ثبت درخواست استفاده از شهریه‌ی حمایتی بهزیستی هستند گفت: به جهت اینکه سامانه‌ی ثبت نام دانشجویان، هر چند وقت یک‌بار برای بررسی حساب‌ها، از طرف سازمان بهزیستی کشور، بسته می‌شود، این عزیزان باید منتظر باشند تا به محض باز شدن سامانه، ثبت نام خود را انجام دهند.

نخعی تأکید کرد: البته ثبت نشدن در سامانه به معنای از دست دادن شهریه‌ی حمایتی نیست چون معمولا تغییرات سامانه و بسته شدن آن در فصل بهار و تابستان انجام می‌شود که زمان آغاز ترم و محاسبه شهریه نیست و از طرفی، هر موقع که دانشجو ثبت نام کند، شهریه‌ی معوقه‌ی ترمش پرداخت می‌گردد.

مشهد| ۶۵۸ دانشجو از بهزیستی مشهد بین۵ تا ۱۰ میلیون تومان شهریه حمایتی می‌گیرند

مدیر بهزیستی مشهد گفت: بهزیستی برای مقطع دکترا ۱۰ میلیون تومان در هر ترم، برای ارشد ۷ میلیون تومان و برای کارشناسی و کاردانی ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: ممکن است شهریه‌ی دانشگاه‌های غیر دولتی و آزاد در برخی مقاطع بیش از حمایت بهزیستی باشد اما به هر حال، این تصمیمی است که در سطوح بالای سازمان بهزیستی و وزارت رفاه گرفته شده و ما صرفا مشکلات اداری و سامانه‌ای را رفع و رجوع می‌کنیم و حتی پرداخت‌ها هم به صورت متمرکز از سوی بهزیستی کشور و به حساب خود دانشجویان واریز می‌شود.

کارشناس حمایت‌های دانشجویی و امدادبگیران بهزیستی مشهد نیز در این زمینه گفت: برای دانشجویی که واجد شرایط باشد در هر درجه‌ای از معلولیت که باشد کمک هزینه‌ی شهریه دانشگاه به او تعلق می‌گیرد.

شهلا رفوگران افزود: در خانواده‌ای که سرپرست معلول دارد اگر سرپرست دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باشد فرزند او می‌تواند از کمک هزینه‌ی شهریه‌ی دانشگاه استفاده کند.

وی ادامه داد: در خانواده‌های اجتماعی هم اگر سرپرست از کار افتاده باشد یا به دلیل فوت همسر یا طلاق، بی‌سرپرست یا خود سرپرست باشد شهریه به خود و فرزندانش تعلق می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر معلولین یا زنان سرپرست خانواری داریم که خود و فرزندشان همزمان از کمک هزینه‌ی تحصیلی دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 44274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد