وام ارزان‌قیمت، معافیت بیمه‌ای و حمایت ارتقای کارآیی مددجویان برای کارآفرینان خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی همزمان با روز جهانی ناشنوایان از یک واحد تولید لوازم خانگی که قریب 15 مددجوی ناشنوای بهزیستی را بکارگیری کرده است بازدید و از کارآفرین این مجموعه، قدردانی کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی همزمان با روز جهانی ناشنوایان از یک واحد تولید لوازم خانگی که قریب 15 مددجوی ناشنوای بهزیستی را بکارگیری کرده است بازدید و از کارآفرین این مجموعه، قدردانی کرد.

حمیدرضا علیزاده در دیدار با آقای صیفی‌حصار، مدیر این مجموعه‌ی تولیدی با اشاره به اهمیت اشتغال ناشنوایان در استقلال و توانمندسازی آنان گفت: ناشنوایان افراد بسیار توانمندی در عرصه‌ی کار و تلاش هستند و به جهت نداشتن حس استماع صداهای محیطی، تمرکز زیادی بر کار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 13 هزار ناشنوا در استان از حمایت‌ها و خدمات بهزیستی به صورت مستقیم استفاده می‌کنند گفت: با در نظر گرفتن نرم جهانی میزان ناشنوایان در کل جمعیت، باید چیزی حدود 200 هزار ناشنوا در سطح کشور داشته باشیم که با در نظر گرفتن جمعیت استان، نزدیک به 20 هزار ناشنوا و کم‌شنوا در خراسان رضوی زندگی می‌کنند و حدود دو سوم آنها تحت پوشش بهزیستی هستند.

علیزاده تأکید کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم این جمعیت بزرگ است و به همین خاطر، بهزیستی، امتیازات ویژه‌ای را برای کارآفرینانی که مددجویان را بکارگیری نمایند در نظر گرفته است.

وی همچنین به فعالیت سه مؤسسه‌ی راه‌اندازی اشتغال حمایت‌شده تحت نظارت بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: این سه مؤسسه، تمام مراحل آموزش، آشنایی با محیط کار، خدمات مددکاری، همراهی با مددجو در محیط اشتغال و مشاوره و گفتگو با مددجو، خانواده و کارفرما را با حمایت مالی بهزیستی انجام می‌دهند و به همین جهت، مددجویانی که از این طریق وارد مراکز اشتغال می‌شوند آمادگی‌ و مهارت‌های فنی و فرهنگی لازم برای اشتغال در محیط جمعی را دارا می‌باشند.

علیزاده گفت:  استفاده از وام ارزان قیمت با بازپرداخت درازمدت، معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و یارانه ارتقای کارآیی، از جمله حمایت‌هایی است که توسط بهزیستی برای اشتغال مددجویان و کارآفرینان انجام می‌شود.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، در حال حاضر 140 کارفرما در سطح استان با بکارگیری مددجویان کم‌شنوا و ناشنوا از حمایت‌های اشتغالی بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ناشنوایان و کم‌شنوایان، استعدادهای مختلفی دارند و مهارت‌آموزی آنان در سطح بالایی است کارآفرینان مختلفی می‌توانند روی همکاری این گروه از مددجویان حساب کنند.

در پایان این بازدید، هدیه‌ای به رسم یادبود به کارفرمای این مجموعه‌ی تولیدی اهدا گردید.

سی‌ام سپتامبر مصادف با هشتم مهرماه، از سوی سازمان ملل، روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است.

بهزیستی خراسان رضوی در این روز و روزهای پیش و بعد از آن، برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت جایگاه ناشنوایان و جلب توجه افکار عمومی به مشکلات و خواسته‌های آنان به اجرا می‌گذارد.

کد خبر 43758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد