۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
قطار مناسب سازی مشهد سرعت گرفت

مناسب سازی معابر روستاهای بخش مرکزی مشهد در دستور کار ستاد مناسب سازی این شهرستان قرار گرفت.

به گفته مدیر بهزیستی مشهد این مطلب در آخرین جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان مشهد که پنجشنبه گذشته به ریاست معاون فرماندار شهرستان تشکیل شد مورد تصویب قرار گرفته است.

۱۲۵ روستای بخش مرکزی مناسب سازی می شود

مهدی نخعی گفت: مقر رشد بخشدار بخش مرکزی مشهد فهرست ۱۲۵ روستای متصل به شهر را به بهزیستی اعلام کند و ما پس از بازدید از این روستاها نواقص مناسب سازی معابر و محیط زندگی روستا را به دهیاری بخش مرکزی شهرستان اعلام کنیم تا در دستور کار اجرا قرار گیرد.

وی ادامه داد: بازدید از روستاها به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که پیش از فصل تخصیص بودجه، تعدادی از این روستاها وضعیت مناسب سازیشان مشخص شود که اعتبار لازم به آنها تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: فرمانداری، حمایت کامل و جامع از مصوبات ستاد دارد و جا دارد که از فرمانداری و شهرداری مشهد به خاطر اینکه با تمام امکانات پای کار مناسب سازی ایستاده اند تشکر کنیم.

وی ادامه داد: ما تسهیلگر و مدافع حقوق معلولین هستیم و اگر صحبتی می کنیم و تذکری می دهیم به خاطر انجام وظیفه در فراهم کردن امکانات زندگی برای این عزیزان است.

از وضعیت مناسب سازی شهرداری های مناطق بازدید می کنیم

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبات پیشین ستاد، شهرداری به انتخاب خود، مناطق را به ستاد اعلام می کنند تا مورد بازدید کارشناسان بهزیستی قرار گرفته و نواقص به شهرداری ها جهت اقدام اعلام شود.

نخعی گفت: در این زمینه شهرداری های مناطق یک و یازده موارد را اعلام و ما هم پس از بازدید، نظرات اصلاحی خود را منتقل کرده ایم.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه یازده اعتبار لازم برای انجام اصلاحات را جذب کرده و پیمانکار نیز مشخص شده وقرار است ظرف دو ماه آینده، این اصلاحات انجام شود.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد همچنین از مصوبات ستاد مناسب سازی برای مناطق حاشیه ای مشهد یاد کرد و گفت: مقرر شد بهزیستی با هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری و جامعه معلولین و با همکاری دفاتر تسهیلگری ستاد بازآفرینی که قرار است در ۶۷ محله مشهد راه اندازی شود، مشکلات مناسب سازی این محلات توسط مردم در دفاتر تسهیلگری رصد و به بهزیستی منتقل شود تا در جهت رفع آنها تصمیم گیری و اقدام گردد.

قطار مناسب سازی مشهد سرعت گرفت

روستاهای مجری طرح هادی بازدید می شوند

کارشناس مناسب سازی بهزیستی مشهد نیز در این رابطه گفت: همچنین قرار شده که بنیاد مسکن گزارش روستاهایی که در سال جاری قرار است طرح هادی اجرا کند به بهزیستی ارائه دهد تا هماهنگی لازم برای رعایت ضوابط مناسب سازی در این طرح ها را داشته باشد.

شقایق شعبان زاده افزود: بر اساس اعلام بنیاد مسکن مشهد، امسال طرح هادی ۹ روستا در دستور کار این بنیاد قرار دارد که ما در هنگام اجرای طرح ها از روستاهای اعلام شده بازدید کرده تا پیمانکاران قبل از اجرای طرح، ضوابط مناسب سازی را لحاظ کنند.

صدا و سیما فرهنگ سازی کند

وی به موضوع پارک خودروها در مسیر تردد نابینایان وسایر معلولین اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در ستاد مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد در خصوص فرهنگ سازی این موضوع، صدا و سیما اقدامات مؤثرتری داشته باشد.

شعبان زاده گفت: متأسفانه اعمال قانون توسط پلیس در این زمینه به خاطر پایین بودن جریمه ها بازدارنده نیست و لذا نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات میدانی در این بخش هست.

وی با بیان اینکه در هر جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان، بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولین قرائت می شود گفت: این قانون باید تمام و کمال اجرایی شود و موانع اجرایی آن از سر راه برداشته شود.

کارشناس مناسب سازی بهزیستی شهرستان مشهد در خصوص متابعت مدیران اجرایی از مصوبات این ستاد گفت: به جهت اینکه تصمیمات و الزامات ستاد و نیز رعایت ضوابط مناسب سازی در امتیاز بندی و ارزیابی طرح شهید رجایی تأثیر دارد، معمولا مدیران مصوبات ستاد را اجرایی می کنند و اگر هم اجرا نکنند اقدام قانونی لازم از سوی بهزیستی وفرمانداری مشهد اعمال خواهد شد.

بانک توسعه تعاون خیابان مدرس بالابر نصب می کند

وی از دیگر مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان مشهد به نصب بالابر در شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون در خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: این مصوبه اجرایی شده و به مرحله کار پیمانکار رسیده که متأسفانه به خاطر ابتلای چند نفر از اعضای تیم پیمانکاری به کرونا، اجرای آن به تأخیر افتاده و طی هفته های آینده انجام می شود.

وی با تشکر از فرمانداری و شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با این نهادها داریم و مصوبات ستاد با پیگیری های دقیق فرمانداری بسرعت اجرایی می شوند که امیدواریم امسال شاهد اتفاقات خوبی در مشهد باشیم.

کد خبر 43322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد