آگاه‌سازی عمومی برای پیشگیری از خودکشی

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: بخش های تخصصی بهزیستی خراسان رضوی، در هفته‌ی پیش رو، برنامه‌های گسترده‌ی تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از خودکشی را اجرا می‌کنند.

غلامحسین دلبری گفت: اطلاع‌رسانی به شیوه‌های حقیقی و مجازی با استفاده از ظرفیت‌های تابلویی، محیطی، میدانی، گفتگویی و چهره به چهره توسط کارشناسان، مشاوران و روان‌شناسان، مددکاران، تسهیلگران و داوطلبان اجتماعی همیار بهزیستی به صورت وسیع انجام خواهد شد.

وی همچنین همچنین برگزاری جلسات آموزشی آنلاین در مؤسسات و مراکز غیر دولتی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی تحت نظارت بهزیستی برای عموم مردم و همچنین به صورت لایوهای اینستاگرامی، کلاب‌هاوس و دیگر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: نصب بنر و پوستر در معابر عمومی و در ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، در مراکز پرتردد شهری و روستایی و در مساجد و مراکز تفریحی و زیارتی از دیگر امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی می‌باشد.

مریم کاشفی گفت: خودکشی به مثابه‌ی یک آسیب اجتماعی، هنوز به فراگیری نگران‌کننده نرسیده، اما پیشگیری معنایش همین است که قبل از اینکه یک بحران اجتماعی در این زمینه داشته باشیم از بروز آن پیشگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای بالا بردن ضریب تحمل اجتماعی، کاهش خشونت و افزایش سلامت روانی، اقدامات پیشگیرانه ضرورت دارد.

کاشفی گفت: همچنین از شهرستان‌ها خواسته شده مردم را به مراکز مشاوره دارای مجوز از بهزیستی، مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، که ظرفیت ارائه خدمات مشاوره‌ای لازم جهت پیشگیری از خودکشی و حل مشکلات رفتاری و کاهش اختلافات خانوادگی را دارند هدایت کنند.

شایان ذکر است ۱۹ شهریور مطابق با دهم مارس روز جهانی پیشگیری از خودکشی می‌باشد.

کد خبر 42740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد