در رسانه | راه‌اندازی ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی/ مراکز مثبت زندگی شعبه کوچکی از بهزیستی است

فیروزی با بیان اینکه ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی طی یک سال گذشته در کشور توسط سازمان بهزیستی دایر شده است که در خراسان رضوی ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی داریم، گفت: مراکز مثبت زندگی یک شعبه‌ای از بهزیستی محسوب می شود.

به گزارش صبح توس؛ مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی شب گذشته در نشست با فرماندار خلیل آباد که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: همه ما باید نسبت به افراد معلول، کم توان، محروم و نیازمند باید یک نگاه انسانی و جدی داشته باشیم و تا زمانی که مسئله این افراد حل نشود مطمئناً مسئله سایر افراد هم حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان در گذشته برای براندازی و ضربه زدن به نظام و انقلاب به دنبال افراد تاثیرگذار و به نوعی فرادستان بودند ولی نتیجه ای نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان به این نتیجه رسیده اند که برای ضربه زدن به نظام و انقلاب باید به دنبال افراد محروم، نیازمند و عموم مردم بروند و آنها را در مقابل نظام قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: آمار مددجویان بهزیستی و افرادی که یک معلولیت جدی و شدیدی را برای بخش عمده از عمر خود به دنبال دارند بین ۳ تا ۵ درصد جامعه را تشکیل می دهد ولی آمار افراد معلول در ارتباط با شهرداری بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است که افراد کم توان و ناتوان نظیر سالمندان، بانوان باردار و... نیز در این آمار جای دارند.

وی با اشاره به اینکه همه شهرداری ها و شوراهای شهر در استان خراسان رضوی به بحث مناسب سازی توجه ویژه ای داشته اند، اذعان کرد: این توجه باعث شد خراسان رضوی در ۵ دوره متوالی رتبه یک را در مناسب سازی به خود اختصاص دهد.

فیروزی با بیان اینکه ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی طی یک سال گذشته در کشور توسط سازمان بهزیستی دایر شده است که در خراسان رضوی ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی داریم، عنوان کرد: مراکز مثبت زندگی یک شعبه‌ای از بهزیستی محسوب می شود که بخش عمده ای از خدمات مربوط به جامعه هدف را با رویکرد محله محور و خانواده محور انجام می دهد.

در رسانه | راه‌اندازی ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی/ مراکز مثبت زندگی شعبه کوچکی از بهزیستی است

ضرورت شناسایی و توانمندسازی استعدادهای نهفته در معلولان شهرستان خلیل آباد
ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این دیدار اظهار داشت: آسیب های خاموشی در سطح شهرستان و جامعه وجود دارد که نگرانی ها را افزایش می دهد و وجود مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان خلیل آباد ضروری است.

وی با بیان اینکه خیرین به سمت تعمیر و مرمت و احداث خانه های مددجویان بهزیستی در شهرستان خلیل آباد سوق داده شوند، خاطرنشان کرد: ۱۵ واحد مسکن مددجویی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد که نیاز به تعمیر و مرمت دارند و خیرین مسکن ساز خیلی می توانند به رفع مشکل مسکن مددجویان کمک کنند.

فرماندار خلیل آباد همچنین تصریح کرد: پویش مردمی خلیل آباد در بحث جمع آوری و توزیع کمک های معیشتی از زمان شیوع کرونا خیلی خوب کار کردند ولی امروز با عادی سازی شرایط به سمتی حرکت کرده ایم که باید توجه ویژه ای به مددجویان در کنار کمک های این پویش ها و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در بحث مناسب سازی در شهرستان خلیل آباد طی چند سال گذشته انجام شده است، اذعان کرد: سازماندهی بخش بازی مرکز فرزندان شکوفه های صالح توسط بهزیستی می توانند کمک خوبی به نشاط و شادابی بیشتر فرزندان این مرکز باشد.

قاسم پور با اشاره به اینکه ازدواج های زودرس یکی از گره های شهرستان محسوب می شود که باید بهزیستی در این زمینه ورود جدی با ارائه مشاوره به افراد داشته باشد، عنوان کرد: تامین جهیزیه برای مددجویان بهزیستی نیز یکی از دیگر مواردی است که بهزیستی می تواند گره گشا باشد.

وی با بیان اینکه در بحث جذب اعتبارات اشتغال سال گذشته بسیار خوب کار کردیم و حتی از اعتبارات شناور جذب شد ولی در سال جاری با گذشت ۵ ماه از سال تنها یک میلیارد تومان جذب شده است، تشریح کرد: در شهرستان معلولینی داریم که نخبه هستند و باید این معلولان شناسایی و توانمند شوند.

در رسانه | راه‌اندازی ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی/ مراکز مثبت زندگی شعبه کوچکی از بهزیستی است

کد خبر 42291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد