بهزیستی سازمانی مطالبه گر و پرسشگر در حمایت از معلولین است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مراسم روز کارمند گفت: بهزیستی سازمانی حمایتی –تخصصی است است که امروز با توجه به گسترش فعالیتها و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تبدیل به سازمانی پرسشگر و مطالبه گر شده است که تلاش می کند خدمات خود را ضمن شفاف سازی و دردسترس قرار دادن امکانات جهت جامعه هدف خود تخصصی و به روز ارائه نماید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در آیین گرامیداشت روز کارمند همزمان با هفته دولت با اشاره به احداث نزدیک به ۳ هزار مسکن مددجویی، اشتغال نزدیک به ۶ هزار مددجوی تحت پوشش و حمایت های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ مرکز غیردولتی همکار با بهزیستی مشغول به خدمت هستند که برای نزدیک به ۴ هزار نفر در این مراکز ایجاد اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت مؤسسات خیریه با حضور خیرین و مردم موجب توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی به اقشار تحت پوشش سازمان و مشارکت بیشتر آحاد مردم و خیرین در رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت خواهد شد، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۶ میلیارد  تومان به صورت نقدی وغیر نقدی توسط خیرین و نیکوکاران جمع آوری و جهت تامین اقلام معیشتی، بهداشتی، لوازم توانبخشی، کمک هزینه ازدواج، سرمایه کار و ودیعه مسکن در اختیار افراد تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه ۲۹ هزار خانواده معادل بیش از ۸۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۶ هزار نفر مستمری بگیر سازمان هستند و افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان و گسترش خدمات الکترونیک و تاسیس ۴۰ مرکز مثبت زندگی از دستاوردهای بهزیستی در چند سال اخیر بوده است.

وی بیان کرد: در راه اندازی مراکز مثبت زندگی به محورهای مختلف و مواردی همچون مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح های غربالگری به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی توجه ویژه ای شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کسب رتبه برتر بهزیستی استان زنجان در جشنواره شهید رجایی برای پنجمین سال متوالی در بین ۵۱ دستگاه دولتی حاصل کوشش های صادقانه مدیران، کارشناسان و کارکنان است که جز با پشتکار، همدلی و همراهی تمامی همکاران میسر نمی شد.

کد خبر 42160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد