اهدای یک‌هزار دستگاه ویلچر به معلولین بهزیستی خراسان رضوی

فاز اجرایی اهدای یک هزار دستگاه ویلچر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی، امروز ۲۱ مرداد در شهرستان کاشمر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما طبق توافقی که بنیاد ۱۵ خرداد با استانداری، بهزیستی و مجمع نمایندگان استان داشت، مقرر شد یک هزار دستگاه ویلچر به مددجویان بهزیستی استان اهدا کند.

این خبر حاکی است این توافق امروز با حضور مدیر کل ستاد اجرای فرامین امام در استان، نماینده بنیاد ۱۵ خرداد کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان و مسؤولان شهرستان کاشمر در یکی از روستاهای شهرستان کاشمر عملیاتی شد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم اهدای ۲۰ دستگاه ویلچر به معلولین این روستا گفت: معلولین در دین مبین اسلام و در سیره نبوی و علوی، همواره مورد احترام و تکریم بوده‌اند.

دکتر مسعود فیروزی افزود:‌ اسلام افتخار این را دارد که بسیار پیش‌تر از  زمانی که در کشورهای پیشرفته امروزی یعنی اروپا، معلولین را جزو اقشار نفرین شده و طرد شده تلقی می‌کردند به حقوق و زندگی آنها توجه کرده و به این افراد به مثابه شهروندان درجه یک بها داده است.

وی با اشاره به نامه حضرت علی به مالک اشتر گفت: در این نامه امام علی(ع) مالک اشتر را از بی‌توجهی به معلولین بیم می‌دهد و می‌گوید:‌ مبادا سرمستی حکومت تو را از توجه به معلولین، بیماران روانی و طرد شدگان جامعه باز دارد و علاوه بر این باید سهم ویژه‌ای از بیت المال را به این اقشار اختصاص دهی.

اهدای یک‌هزار دستگاه ویلچر به معلولین بهزیستی خراسان رضوی

فیروزی تأکید کرد:  خوشبختانه در نظام اسلامی ما نیز به پیروی از سیره ائمه معصومین(ع) همیشه توجهات خاصی نسبت به معلولین وجود داشته و اقدام بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در همین راستان ارزیابی می‌شود.

به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، اهدای یک هزار ویلچر به معلولین تحت پوشش بهزیستی استان جزو تفاهم‌نامه‌ "مثبت حرکت" است که ماه گذشته سازمان بهزیستی با این نهاد به امضا رساند و مقرر شد که بنیاد ۱۵ خرداد ۲۷ هزار دستگاه ویلچر را به بهزیستی اهدا کند تا نیاز مددجویان در این زمینه مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: سالانه یک صد هزار معلول جدید به ویلچر نیازمند هستند که ۷۰ هزار دستگاه را خود بهزیستی تأمین می‌کند و سی هزار دستگاه را هم قرار شد که بنیاد ۱۵ خرداد تأمین کند که هیچ معلول نیازمند بدون ویلچر نماند.

وی تأکید کرد: این ویلچرها در کارگاه‌های تحت نظر ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده‌اند که گروه‌هایی از افراد دارای معلولیت در میان پرسنل آنها فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است هم اکنون حدود چهار هزار خانوار زیرپوشش خدمات بهزیستی کاشمر هستند.

شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

کد خبر 41606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد