۳۶ واحد مسکونی تا یک ماه آینده تحویل مددجویان بهزیستی مشهد می‌شود

۳۶ واحد مسکونی در پروژه علویه در منطقه پنج‌تن واقع در شرق مشهد در شهریورماه تحویل مددجویان بهزیستی خراسان رضوی می‌شود.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی این تعداد واحد مسکونی از یک پروژه ۲۰۹ واحدی به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته که توسط مؤسسه خیریه اهل بیت توس ساخته شده و آماده‌ی تحویل می‌باشد.

حمیده محدث گفت: تفاهم‌نامه این واحدها در خردادماه سال گذشته منعقد شده و بهزیستی به ازای هر واحد تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه این واحدها برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در نظر گرفته شده گفت: علاوه بر این کمک بلاعوض، برای مددجویان کم توان اقتصادی که در تأمین سهم آورده مددجو مشکل داشتند حمایت‌های مالی نیز صورت گرفته و کمک‌های دیگری هم شده است.

وی تأکید کرد: پروژه‌ها تکمیل شده و در شرف واگذاری می‌باشد که تا یک ماه آینده، با انجام مراحل نهایی کار، این واگذاری صورت می‌گیرد.

همچنین کارشناس مسؤول مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: یک پروژه ۵۰ واحدی نیز در همین منطقه بزودی ساخته می‌شود که در حال حاضر مشغول طی مراحل اداری می‌باشد.

حسن فرخی افزود:‌ این پروژه ۲۵۰ واحدی که برای محرومین حاشیه شهر مشهد ساخته خواهد شد و ۵۰ واحد آن به بهزیستی اختصاص یافته توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود که این بنیاد از محل اعتبارات محرومین ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان می‌دهد و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به آنها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این پروژه بهزیستی به ازای هر واحد بسته به اینکه مددجو چه شرایطی دارد و با چه ضوابطی تطبیق می‌کند بین ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیارش قرار می‌گیرد که برای ساخت این واحد هزینه شود.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه‌ی ساخت این واحدها با بنیاد مسکن تدوین شده و در حال امضای تفاهم‌نامه می‌باشیم که امیدواریم عملیات ساختمانی بزودی آغاز شود.

وی گفت: اگر شرایط کار فراهم باشد، این پروژه در ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرخی یادآور شد:‌ از سال ۹۵ تا کنون بهزیستی خراسان رضوی ۷ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در شهر و روستا به مددجویان فاقد مسکن تحویل داده است و ۳ هزار و ۹۷۲ خانواده نیز پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱۶ واحد مسکن نیز در سطح استان در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی می‌باشد که به علت کمبود نقدینگی مددجویان و تورم‌های اخیر در بخش مسکن، تکمیل نشده است که نیازمند نگاه ویژه خیرین است که با مشارکت خود بتوانند در تأمین سرپناه برای خانواده‌های تحت پوشش اثرگذار باشند.

کد خبر 41512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد