بهره برداری از 124 واحد مسکونی مددجویان در هفته بهزیستی در خراسان رضوی

اولین واحد از ۱۳ واحد مسکونی که در هفته بهزیستی در شهرستان فیروزه به بهره برداری می رسد امروز در مراسم رسمی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور از طریق ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح واحد مسکونی مددجویی در شهرستان فیروزه که پیش از ظهر امروز صورت گرفت، معاون مشارکت های مردمی، مسکن و اشتغال بهزیستی استان، رئیس تحول اداری این نهاد، فرماندار، شهردار، فرمانده انتظامی و جمعی از مسؤولان محلی شرکت داشتند.

به گفته معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در دو سال گذشته ۲۲۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در سطح استان ساخته شده یا در حال ساخت می باشد.

حمیده محدث خاطر نشان کرد: از این تعداد مسکن، ۱۲۴ واحد در هفته بهزیستی امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ۵۸۰۰ واحد مسکونی در سراسر استان در حال ساخت می باشد که مراحل مختلفی را می گذرانند و از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی یادآور شد: در طول سه سال گذشته چندین تفاهم نامه با نهادهای مختلف تأثیرگذار کشور همچون قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بنیاد ۱۵ خرداد، سپاه، گروه های جهادی، بنیاد علوی و خیرین مختلف به صورت انفرادی یا گروهی به امضا رسیده که این نهادها و افراد در ساخت، تکمیل، تأمین مصالح، کمک بلاعوض و سایر قسمت ها به مسکن مددجویی کمک می کنند.

محدث گفت: مسکن یکی از وجوه توانمندسازی اقتصادی مددجویان است که اشتغال، بسته های معیشتی، کمک های موردی، حق بیمه کارفرمایی، کمک بلاعوض برای ودیعه مسکن و پویش های سراسری و استانی برای کمک های انسان دوستانه به مددجویان، از جمله این وجوه توانمندسازی می باشد.

به گفته ی این مسؤول در سال های گذشته صدها مددجوی فاقد سرپناه و خانواده هایشان در مسکن های ساخته شده با تسهیلگری و کمک بلاعوض بهزیستی صاحب خانه شده و استقلال مالی پیدا کرده اند.

رئیس بهزیستی فیروزه نیز در این مراسم گفت: ۱۳ مورد مسکن در هفته بهزیستی در فیروزه به بهره برداری می رسد که ۷ مورد آنها حاصل تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است که قرارگاه در ساخت این واحدها ۲۵ درصد مشارکت کرده و بقیه هزینه ساخت با کمک بلاعوض بهزیستی تأمین شده است.

حمید بردبار گفت: همچنین ۶ واحد به صورت خودمالکی می باشد که با وام بنیاد مسکن و تسهیلات و کمک های بلاعوض بهزیستی ساخته شده است.

بهره برداری از ۱۳ واحد مسکونی مددجویان در هفته بهزیستی در شهرستان فیروزه

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی ساخته شده یا نیمه تمام نیز با کمک گروه های جهادی و خیرین شهرستان تأمین اعتبار شده است.

به گفته بردبار ۳۴ پروژه در سطح شهرستان با کمک گروه جهادی رنگ خدا در جریان تکمیل است که تلاش می کنیم تا پایان سال بهره برداری شود.

در حاشیه این مراسم، فرماندار فیروزه ضمن تقدیر از عملکرد بهزیستی در شهرستان گفت: این منطقه جزو محروم ترین مناطق استان است و به همین جهت توجه بیشتری از سوی دستگاه ها را می طلبد.

ابوالفضل حکیم پور افزود: خوشبختانه بهزیستی عملکرد خوبی در این زمینه داشته اما موضوع مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی فیروزه نیازمند توجه بیشتری از سوی استان می باشد.

وی همچنین از خیرین شهرستان به جهت مشارکت در ساخت و تکمیل مسکن مددجویان بهزیستی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه نهادهای اجرایی شهرستان نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند و به همین جهت کار مسکن های در حال ساخت و نیمه تمام بسرعت پیش می رود و بزودی شاهد اتمام آنها خواهیم بود.

شایان ذکر است بهزیستی برای مسکن خانواده های دو معلولی ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اهدا می کند و این کمک در سایر خانواده ها و مددجویان ۸۵ میلیون تومان است.

اضافه می شود مهمانان مراسم امروز علاوه بر افتتاح نمادین یک واحد مسکونی از چند پروژه در حال ساخت مسکن و یک مرکز مثبت زندگی نیز بازدید کردند.

مراکز مثبت زندگی در آذرماه گذشته در سطح کشور به بهره برداری رسید.

شهرستان فیروزه که در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده دو مرکز مثبت زندگی دارد.

کد خبر 39786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد