دستگاه‌ها موظف به اجرای برنامه‌های بهزیستی در زمینه مناسب‌سازی هستند

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان سبزوار از حمایت جدی از بهزیستی شهرستان و وظیفه مند کردن مدیران دستگاه‌های دولتی به اجرایی کردن برنامه‌های بهزیستی به عنوان اولویت‌های مدیریت خود در این شهرستان خبر داد.

سید مجتبی علوی مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست بهزیستی خراسان رضوی که به مناسبت معارفه رئیس جدید بهزیستی سبزوار در دفتر فرماندار انجام شد با تأکید بر اجرای برنامه‌های بهزیستی در شهرستان سبزوار گفت: در شورای اداری شهرستان از مدیران اجرایی خواهیم خواست حداکثر همکاری را با بهزیستی در جهت اجرای برنامه های این نهاد داشته باشند.
وی با بیان اینکه مناسب‌سازی محیطی و اماکن عمومی، از حقوق اساسی معلولین است گفت: مناسب‌سازی محیط‌های اداری و اماکن عمومی، از نظر عمرانی هزینه‌ی بسیار ناچیزی برای دستگاه‌ها دارد و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه در نخستین جلسه‌ی کمیته مناسب‌سازی شهرستان، نکات و مطالبات بهزیستی در این زمینه را مطرح و اجرای آن را از مدیران دستگاه‌ها خواهد خواست افزود: اولویت‌ها و اهداف بهزیستی در زمینه مناسب‌سازی محیطی و اماکن عمومی باید تهیه و به فرمانداری اعلام شود تا فرمانداری آن را به دستگاه ها ابلاغ و مدیران را موظف به اجرای آنها نماید.
علوی مقدم، توجه به ابعاد انسانی جامعه‌ی هدف بهزیستی را از دیگر نکات مورد اهتمام خود و بهزیستی برشمرد و گفت: باید کرامت و منزلت اعضای جامعه هدف توسط مردم و بهزیستی حفظ شود و کمک به اجرای مطالبات آنان، نقش مهمی در آرامش روحی روانی آنها و کل جامعه دارد.
وی همچنین از رئیس جدید بهزیستی خواست به منابع انسانی سازمان و همکارانش توجه بیشتری داشته و اجازه اظهار نظر به کارکنان در مسائل مرتبط داده شود و نظام پیشنهادات در سازمان جدی‌گرفته شود.
در این نشست، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی نیز ضمن تأکید بر حفظ حرمت و احترام مددجویان و ارتقای کرامت و منزلت آنان توسط همه‌ی مردم و از جمله کارکنان بهزیستی، از خدمات رئیس و سرپرست سابق و اسبق بهزیستی شهرستان قدردانی کرد و گفت: خانم کسرایی‌فر، مدیریت بسیار خوبی در شهرستان داشتند و پس از ایشان نیز آقای دولت‌آبادی، تلاش زیادی در اجرای اهداف سازمان داشتند که از هر دوی این عزیزان تشکر می‌کنیم.
دکتر مسعود فیروزی همچنین ضمن تشکر از فرماندار شهرستان در همراهی و همکاری با بهزیستی گفت: بسیار خوشحالیم که نگاه فرماندار شهرستان به عنوان نماینده‌ی عالی دولت، با نگاه بهزیستی در مطالبه‌گری حقوق مددجویان، همسو می‌باشد.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جدید بهزیستی شهرستان تأکید کرد: حل مشکلات مددجویان و برقراری عدالت و توجه به منابع انسانی چه در بعد جامعه هدف سازمان و چه در بعد نیروهای شاغل در بهزیستی، یکی از اهداف مدیریت بهزیستی شهرستان می‌باشد.
وی یادآور شد: خانم کیانی از نیروهای با سابقه‌ی بهزیستی با نگاه علمی و با کارنامه‌ی درخشان در بخش‌های مختلف بخصوص توانبخشی هستند و توان بالایی در نیل به مقاصد و اهداف بهزیستی دارند.
شایان ذکر است در این نشست، خانم مرضیه کیانی به عنوان رئیس جدید بهزیستی شهرستان به فرماندار معرفی گردید.
در این نشست، پیمان ثنایی، مسؤول حراست و هادی عسلی، دبیر شورای معاونین بهزیستی استان نیز حضور داشتند.

کد خبر 35170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد