عدالت‌محوری در سازمان و در جامعه‌ی هدف، اولویت مدیریتی من است

مراسم معارفه و تکریم مدیران سابق و جدید بهزیستی سبزوار در محل اداره بهزیستی شهرستان با حضور سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، مسؤول حراست و دبیر شورای معاونین بهزیستی استان برگزار گردید.

در این مراسم که پیش از ظهر امروز و در سالن اجتماعات بهزیستی سبزوار برگزار گردید، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی اصول زیربنایی مدیریت در سازمان را در دوره‌ی مدیریت خود در بهزیستی، تشریح و از مدیران و کارکنان بهزیستی استان خواست این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: در سال‌های پس از انقلاب، بهزیستی استان به همت مدیرانش، دوران رو به رشدی را تجربه کرده و یادگاران بسیار خوبی از دوران مدیریت هر یک از مدیران گذشته به جای مانده است.
دکتر مسعود فیروزی افزود: من نیز ضمن حفظ دستاوردهای این مدیران، تلاش خواهم کرد تا کاستی‌ها و خلاءهایی را که احیانا در مسیر خدمت برخی مدیران پیشین ایجاد شده، پوشش دهم و یادگاری از خود در نزد کارکنان بهزیستی، مددجویان عزیز و درگاه خداوند باقی بگذارم تا توشه آخرتم بشود.

حدود 10 درصد جمعیت استان، به نوعی تحت پوشش خدمات مستقیم بهزیستی استان هستند

وی خاطر نشان کرد: اولین اولویت من در بهزیستی، عدالت‌محوری در دو بخش منابع انسانی سازمان و جامعه هدف بهزیستی خواهد بود که این اصول را در برنامه‌ای که برای مدیران بهزیستی شهرستان‌ها ارسال خواهم کرد تشریح می‌کنم و نحوه ی اجرای آنها را نیز تبیین خواهم کرد.
وی با اشاره به جمعیت هدف بهزیستی در سطح استان اضافه کرد: در حال حاضر 600 هزار نفر یعنی حدود 10 درصد جمعیت استان، به نوعی تحت پوشش خدمات مستقیم بهزیستی استان هستند که شامل 200 هزار مددجو و اعضای خانواده‌های آنان می‌باشد.
وی ادامه داد: اگر افراد دارای اعتیاد، مراجعین دفاتر مشاوره ی روان‌شناختی، اقشار تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری و غربالگری و سایر افرادی را که به صورت غیر مستقیم از خدمات بهزیستی استان و منابع انسانی این سازمان بزرگ در استان منتفع یا برخوردار می‌شوند حساب کنیم جمعیت هدف واقعی ما از یک میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت.
این متخصص مدیریت استراتژیک در خصوص اهداف مدیریتی خود گفت: عدالت‌محوری با از بین تبعیض یا حس تبعیض در بین کارکنان سازمان و اعضای جامعه‌ی هدف امکان‌پذیر است که البته کار ساده‌ای نیست و به برنامه‌ریزی و اجرای توانمندانه نیاز دارد.
ارتقای منزلت و جایگاه بهزیستی در نزد جامعه و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی 

وی همچنین بر ارتقای منزلت و جایگاه بهزیستی در نزد جامعه و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک اصل مدیریتی دیگر تأکید کرد و گفت: این ارتقای منزلت با اطلاع‌رسانی درست، ارتباط با سایر مدیران و نهادهای اجرایی، پیگیری اهداف و مطالبات جامعه‌ی هدف، تکریم کارکنان و ارباب رجوع و نیز تقسیم صحیح منابع بین اهداف و اولویت‌های سازمان، میسر می‌باشد.
وی گفت: باید در توزیع منابع و امکانات، رعایت عدالت را داشته باشیم و نگاه عدالت‌محور را با عدم تبعیض در بین مددجویان، ارتقا ببخشیم.
دکتر فیروزی با اشاره به روز اکرام و تکریم خیرین گفت: باید وجود خیرین و شرکای اجتماعی خود را غنیمت بدانیم و اگر مشکلاتی در مسیر اداره‌ی مراکز تحت نظارت بهزیستی پیش می‌آید به صورت تعاملی و با گفتگوی خردمندانه، حل و فصل کنیم ضمن اینکه نظارت قانونی بر عملکردها را نیز به نحو احسن داشته باشیم.
وی ضمن تأکید بر حمایت از مدیران و کارکنان مراکز غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی گفت: البته کارها باید در مسیر قانون‌مداری باشد و باید با افرادی که از اجرای قانون عدول می‌کنند برخورد شود.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در ادامه به واکسیناسیون جامعه‌ی هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: باید در مسئله‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی که از طرف ستاد بهزیستی استان ابلاغ می‌شود اهتمام کامل داشته باشیم.
وی ادامه داد: همچنین در واکسیناسیون جامعه‌ی هدف طبق دستور العمل‌های سازمان و مطابق دستورات صادر شده عمل کنیم و از هر گونه‌ رفتار نادرست در واکسیناسیون جامعه‌ی هدف که شبهه ی استفاده‌ی تبعیض‌آمیز را داشته باشد بپرهیزیم.
وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های ماه مبارک در مراکز و تأکید بر کاهش مراسمات افطاری گفت: باید دقت کنیم که امسال با توجه به مصوبات ستاد کرونا، تمام مقررات و محدودیت‌ها را رعایت کنیم و مراسم افطار را در فضای باز، بدون حضور مددجویان و با حداقل مدعوین و با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار نماییم.
وی ضمن تشکر از خیرینی که به انحای مختلف در برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی مشارکت دارند گفت: خیرین، یاوران ما و مددجویان‌مان هستند و باید تا می‌توانیم در جلب و جذب کمک‌های آنان تلاش کنیم تا نیازهای مددجویان را مرتفع سازند و در این زمینه اعتمادسازی داشته باشیم.
در این جلسه سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ضمن قدردانی از رئیس و سرپرست سابق بهزیستی سبزوار گفت: خانم کسرایی‌فر از مدیران شجاع، دغدغه‌مند، پیگیر و دارای سعه صدر بهزیستی بوده‌اند و در دوران مدیریت خود، کارهای بسیار ماندگار و ارزشمندی داشته‌اند که جای تشکر دارد.
وی همچنین از دولت‌آبادی که در چند ماه گذشته سرپرستی بهزیستی سبزوار را برعهده داشته تشکر کرد و گفت: ایشان جزو نیروهای خوب بهزیستی هستند و در این مدت، بخوبی توانستند بهزیستی شهرستان را مدیریت نمایند.
دکتر مسعود فیروزی در پایان این جلسه ضمن معرفی خانم مرضیه‌ی کیانی به عنوان رئیس جدید بهزیستی شهرستان سبزوار، برای وی آرزوی موفقیت کرد.
وی همکاری و تعامل فعال با مسؤولین شهرستان و مدیران اجرایی و نیز اجرای برنامه‌ها و اهداف بهزیستی را از اولویت‌های مدیریتی این شهرستان برشمرد و گفت: امیدواریم خانم کیانی که از مدیران باسابقه و دارای نگرش علمی و همه جانبه به بهزیستی بخصوص حوزه توانبخشی می‌باشند، یادگارهای خوبی از دوران مدیریت خود در بهزیستی بر جای بگذارند.

کد خبر 35169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد