خداحافظی بهزیستی خراسان رضوی با مهدهای کودک

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: مدیریت و اداره مهدهای کودک از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی حذف شد.

شهره شاهرودی افزود: با ابلاغ دستور العمل سازمان بهزیستی، کار مدیریت و اداره‌ی مهدهای کودک از نظر ساختار، مجوز، نظارت و سایر ارتباطات اداری و مدیریتی با این نهادها، از ابتدای سال جاری از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی خارج شده است.

وی بیان کرد: بهزیستی خراسان رضوی پیش از این۱۴۹۳ مهد کودک تحت نظارت داشت که ۶۳۷ مهد در روستاها و ۸۵۶ مهد در شهرها اداره می‌شدند.

وی ادامه داد: در این تعداد مهد کودک بیش از ۷۰ هزار کودک ۰ تا ۶ سال تحت نظام تعلیم و تربیت تخصصی بودند.

شاهرودی گفت: به دنبال گفتگوهای مفصل و رایزنی‌های صورت گرفته و نیز برنامه‌ریزی کلان کشور با تصمیم و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام برنامه‌ریزی و مدیریت مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار شد و در اواخر اسفندماه، اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز به تصویب رسید و ابلاغ گردید.

بنا به گفته‌ی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، از اول امسال، با عنایت به مکاتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهزیستی استان هیچ مسؤولیتی در قبال مسائل مهدهای کودک ندارد و شهروندان و خانواده‌ها، مشکلات و مسائل مهدهای کودک و سایر موارد اعم از شهریه، مدارک، نحوه‌ی مدیریت، مجوزها و ... را از آموزش و پرورش استعلام کنند و یا با این نهاد در میان بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: البته اکثریت قریب به اتفاق مهدهای کودک استان در سال ۹۹ به خاطر مشکلات ناشی از کرونا، تعطیل بودند و تعداد اندکی به شکل نیمه تعطیل و با پذیرش محدود فعالیت داشتند که در مجموع ۱۰هزار نفر در این زمینه دچار آسیب‌های مالی و شغلی شدند.

شاهرودی گفت: بهزیستی در ۲۰ سال گذشته، تلاش کرد مهدهای کودک را با آخرین متدهای پرورش شخصیت کودکان و آموزش‌های زیر سن دبستان در دنیا تطبیق دهد و مواد آموزشی یک‌پارچه‌ای را نیز تدوین و به مهدها ارائه کرد.

وی افزود: همچنین توزیع یک وعده غذای گرم رایگان برای کودکان مهدهای روستایی و حواشی شهرها، که از سوی بهزیستی خراسان رضوی ارائه می‌شد نقش بسیار مهمی در رفع نقایص اسکلتی، سؤء تغذیه، بیماری‌های متابولیکی و اصلاح نظام تغذیه‌ای کودکان و خانواده‌های محروم و نیازمند ایفا کرد.

وی با تشکر از مدیران و مربیان مهدهای کودک و نیز تشکل غیر دولتی کانون توسعه‌ی مهدهای کودک خراسان رضوی، از همه‌ی دست‌اندرکاران مهدها قدردانی کرد و گفت: خانواده‌های عزیزی که در این سال‌ها کودکان‌شان را به همکاران ما در مهدهای کودک سپردند، نقش مهمی در امتداد حیات این نهادهای آموزشی-تربیتی داشتند و امیدواریم همچون گذشته به پرورش شخصیت کودکان، آموزش زیر سن دبستان، پرورش خصایص اخلاقی - رفتاری و نیز ساختن زیربنای فکری فرزندان‌شان اهمیت بدهند و با مهدهای کودک زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، همکاری نمایند.

کد خبر 33972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد