۱۹۵۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند

۱۹۵۰ دانشجوی دارای معلولیت یا اعضای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، از کمک هزینه تحصیلی بهزیستی بهره‌مند شدند.

به گفته‌ی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی بیشترین گروه یارانه‌بگیر تحصیلی در بین دانشجویان تحت پوشش، معلولین جسمی حرکتی و کمترین گروه، معلولین ذهنی خفیف هستند.

دکتر مسعود فیروزی که در حاشیه‌ی نشست با هیأت امنای مرکز توانبخشی شبانه‌روزی همدم با خبرنگاران گفتگو می‌کرد افزود: بیشترین تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان در رشته‌های علوم انسانی و کمترین تعداد آنها در گروه فنی مهندسی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه جدید ثبت نام دانشجویان بهزیستی، از ترم اول سال تحصیلی جاری فعال شده است گفت: دانشجویان تحت پوشش باید به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند تا بتوانند از یارانه بهریستی استفاده کنند.

فیروزی افزود: تا کنون ۱۹۵۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده و از یارانه بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در دستور العمل اولیه‌ی پرداخت یارانه تحصیلی، گفته شده بود که معلولین با درجه معلولیت ضعیف یا وضعیت معیشتی بالای دهک ۷ از این یارانه بهره‌مند نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: با دستور رئیس سازمان بهزیستی، این بند حذف شد و لذا همه‌ی ثبت‌نام‌کنندگان به شرط تأیید مددکار و رئیس بهزیستی شهرستان، می‌توانند از کمک‌هزینه‌ی تحصیلی استفاده نمایند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در مورد مقاطع تحصیلی افراد دارای معلولیت‌های مختلف در بین دانشجویان تحت پوشش گفت: از کل دانشجویان ثبت نام شده ۹۸۰ نفر کارشناسی پیوسته، ۳۱۴ نفر کارشناسی ناپیوسته، ۲۷۲ نفر ارشد ناپیوسته، ۱۳ نفر ارشد پیوسته، ۱۸۲ نفر کاردانی پیوسته و ۱۳۸ نفر کاردانی ناپیوسته هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۲ نفر در مقطع دکترا، ۱۲ نفر در پزشکی عمومی، ۶ نفر در دکترای عمومی و یک نفر در پزشکی تخصصی تحصیل می‌کنند.

دکتر فیروزی تصریح کرد: میزان شهریه‌ی پرداختی به دانشجویان، کامل است اما زمان و نوع پرداخت، منوط به تأمین اعتبار و میزان شهریه می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: در سیستم قبلی، شهریه به دانشگاه پرداخت می‌شد اما در ساختار جدید، شهریه بر اساس مستنداتی که دانشجو به بهزیستی تسلیم می‌کند به خود دانشجو پرداخت می‌گردد.

به گفته‌ی فیروزی حتی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی که شهریه ندارند مبالغی بین ۶۰۰ هزار تومان یا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر ترم، به عنوان کمک تشویقی پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در مورد دانشگاه‌های غیر انتفاعی و سایر مراکز آموزش عالی که دانشجویان برای تحصیل  در آنها شهریه پرداخت می‌کنند کل شهریه به دانشجو پرداخت می‌شود و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

وی اظهار داشت: شهریه ترم اول سال جاری تحصیلی برای همه دانشجویان به جز مواردی که مستندات کافی نداشته‌اند پرداخت شده و برای ترم بهمن که ثبت نام دانشجویان در سامانه آغاز شده نیز پس از بررسی‌های بهزیستی شهرستان و استان، پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

کد خبر 33948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد