نیشابور | اولین مرکز ترک اعتیاد اجباری تبصره دو ماده ۱۶ در نیشابور افتتاح شد

اولین مرکز ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ در نیشابور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، در مراسم افتتاح این مرکز فرماندار و جمعی از مسؤولین نیشابور حضور داشتند.

این افتتاح با آغاز به کار رسمی ۵ مرکز ترک اعتیاد اجباری در سطح خراسان رضوی که با حضور استاندار و از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد همزمان بود.

در مراسم افتتاح  مرکز تبصره دو  ماده ۱۶ نیشابور رئیس بهزیستی نیشابور گزارشی از وضعیت مراکز ترک اعتیاد این شهرستان ارائه کرد.

دکتر علی صدر گفت: خوشبختانه در امر پیشگیری، درمان و ترک اعتیاد از همکاری بسیار خوب دادستانی، فرمانداری و نیروی انتظامی برخوردار هستیم و به همین جهت عملکرد خوبی در شهرستان در این زمینه رقم خورده است.

دادستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: همه‌ی مسؤولان مرتبط باید به صورت سر زده از این مرکز بازدید کنند و عملکرد آن را مورد رصد مستمر قرار دهند.

سید محمد حسینی گفت: با توجه به ظرفیت محدود این مرکز، شناسایی دقیق جامعه هدف از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: استفاده از اطلاعات دانشگاهیان، حوزویان و افراد متخصص در حوزه فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی برای بازتوانی افراد مقیم این مرکز، ضروری است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: اعتیاد یک بیماری چندوجهی است و ترک و بازتوانی معتاد، یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای درمانی محسوب می‌شود.

حسین تنهاطلب گفت: حمایت مسؤولین در رسیدن به هدف پیشگیری و درمان اعتیاد، مهم‌ترین رکن این برنامه است.

اضافه می‌شود با پخش مراسم آنلاین و زنده افتتاح مراکز توسط استاندار خراسان رضوی، مسؤولان حاضر از بخشهای مختلف این مرکز بازدید گردید.

شایان ذکر است این مرکز با ظرفیت اسمی ۲۰۰ نفر در حال حاضر ۸۰ نفر پذیرش دارد و دارای ۱۸۰۰ متر زیربنا می‌باشد و شامل فضای خوابگاهی، فضای اداری و درمانی، محوطه، سرویس‌های بهداشتی و حمام، غذاخوری، فضایی برای تأسیس امکانات ورزشی و سرگرمی و کارگاه‌های حمایتی است.

کد خبر 33146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد