زبرخان | ستاد تحکیم بنیان خانواده در زبرخان تشکیل می‌شود

جلسه‌ی پیشگیری از وقوع جرم، به دستور سید محمد رسولی، دادستان شهرستان زبرخان، و همتی‌فر، رئیس دادگستری شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی زبرخان، در این جلسه که با حضور ائمه محترم جمعه و جماعت، رؤسای اطلاعات، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، سران دفاتر ازدواج و طلاق و شوراهای شهر برگزار گردید، تصمیماتی در خصوص کنترل و کاهش این معضل اجتماعی اتخاذ شد.

تدوین بانک اطلاعاتی مدرسین خانواده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محتوای حقوقی، مذهبی و روانشناسی به صورت مستمر در تمامی نقاط شهرستان و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، مساجد و آموزش و پرورش برای آگاه سازی به موقع جهت پیشگیری از آسیب های مربوط به ازدواج های زود هنگام از جمله مصوبات این نشست بود.

همچنین مقرر گردید ستاد بحران خانواده با همکاری دستگاه های ذیربط با هدف کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده تشکیل گردد.

دادستان زبرخان در این نشست بر اجرای دقیق مصوبات جلسه تأکید و بهزیستی را موظف کرد از فعالیت‌های انجام شده، به دادستانی گزارش دهد.

شایان ذکر است شهرستان زبرخان جزو شهرستان‌های تازه‌تأسیس خراسان رضوی به مرکزیت شهر قدمگاه می‌باشد که در ۲۵ کیلومتری شرق نیشابور واقع شده است.

اداره‌ی بهزیستی زبرخان حدود یک ماه پیش تأسیس شده است و ام البنین سادات پور موسوی، ریاست آن را برعهده دارد.

اضافه می‌شود روز گذشته، دادستان و هیأت قضایی، به صورت سرزده از بهزیستی شهرستان بازدید و ضمن آشنایی با فعالیت‌های بهزیستی، در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی، گزارش رئیس بهزیستی را استماع کرد.

به دنبال این بازدید، عصر دیروز، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تشکیل و تصمیمات یاد شده را اتخاذ نمود.

کد خبر 32272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد