زاوه | کاهش چشمگیر کودک همسری در شهرستان زاوه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه: با تلاش اورژانس اجتماعی شهرستان زاوه کودک همسری در برخی از روستاهای این شهرستان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

نازنین عجمیان در این باره گفت : بلافاصله پس از تاسیس اورژانس اجتماعی در شهرستان زاوه، پرسنل این واحد با حضور در مرکز و تمامی ۷۲ روستای سطح شهرستان و مصاحبه با مسئولین و ریش سفیدان به آسیب شناسی و معرفی خدمات اورژانس اجتماعی پرداختند.

عجمیان گفت: کودک همسری یکی از بزرگترین آسیبهای اجتماعی در این شهرستان است و از همان ابتدا با برگزاری جلسه با آقای رجبی، دادستان زاوه مقابله با این آسیب شروع شد.

وی گفت: برای شروع این کار طی هماهنگی و صدور دستور از سوی دادستان زاوه جلساتی با روحانیون و مسئولین اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد که در این جلسات جرم بودن عقد کودکان زیر سن قانونی به روحانیون ابلاغ و بنا به دستور دادستان این عمل در شهرستان ممنوع شد.

عجمیان یادآور شد: در ابتدای شروع طرح مبارزه با کودک همسری، برخی مسئله را جدی تلقی نمی کردند که با پیگیری پرسنل اورژانس اجتماعی تعدادی از خاطیان شناسایی و به دادسرا معرفی شدند که با مرتکبین این عمل برخورد مناسب شد.

نازنین عجمیان ضمن تاکید بر مشکلات پیش رو در مقابله با مسئله کودک همسری گفت : با توجه به جا افتادن فرهنگ اشتباه ازدواج دختران زیر سن قانونی در منطقه باید این فرهنگ غلط تغییر می کرد که این امر مستلزم تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیروهای اورژانس اجتماعی بود که به خواست خدا و پشتیبانی بی بدیل دادستان شهرستان انجام شد.

عجمیان  افزود: اکنون پس از حدود ۲ سال تلاش بی وقفه در شهرستان شاهد آن هستیم که در برخی مناطق کودک همسری به طور کامل ریشه کن و در مجموع شهرستان تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

نازنین عجمیان ضمن تقدیر از دادستان زاوه گفت: به حق آقای رجبی در زمینه آسیبهای اجتماعی بسیار دلسوزانه و در عین حال مقتدر عمل کرده و همواره حمایت کننده نیروهای خدوم اورژانس اجتماعی هستند.

کد خبر 32042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد