خوشاب | کاهش آمار کودک همسری، نیازمند کار فرهنگی گسترده است

رئیس بهزیستی شهرستان خوشاب از تحویل ۱۳ واحد مسکن مددجویی در یک سال و نیم گذشته به مددجویان فاقد مسکن در این شهرستان خبر داد.

رضا یوسفی همچنین گفت: ۲۷ مورد مسکن نیز در قالب تفاهم‌ پنج‌جانبه در دست ساخت قرار دارد که از فونداسیون تا سفت‌کاری در آنها انجام شده و کار تکمیل ساختمان این واحدها ادامه دارد.

وی در زمینه‌ی وضعیت اعتیاد در شهرستان خوشاب گفت: یک کمپ فعال در خوشاب داریم و یک مورد هم به خاطر عدم رعایت استانداردها تعطیل شده است.

وی ادامه داد: کمپ فعال به خاطر محدودیت‌های کرونایی، کاهش پذیرش داشت و به جهت اینکه کلاس‌های انجمن ان‌ای نیز مشمول محدودیت‌های کرونایی بود و برگزار نمی‌شد تعدادی از پاک شدگان لغزش داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۰ ماه گذشته که محدودیت‌ها برقرار شده این کمپ ۲۲۰ مورد پذیرش داشته است.

یوسفی با بیان اینکه حمایت‌های بهزیستی و واحد محرومیت زدایی سپاه شامل تعدادی از مراجعین این کمپ شده است گفت: حدود سی نفر از این حمایت‌ها بهره‌مند شده‌اند که تقریبا به صورت رایگان پذیرش شده‌اند یعنی مقداری از شهریه را سپاه داده، مقداری را بهزیستی به صورت یاری‌برگ تأمین نموده و بخشی را هم خود کمپ تخفیف داده است.

وی معضل کودک‌همسری را یکی از مشکلات اصلی حوزه‌ی اجتماعی این شهرستان دانست و گفت: متأسفانه این موضوع یک ریشه‌ی سنتی در شهرستان دارد و علی‌رغم تلاش‌های ما و آموزش‌هایی که به خانواده‌ها داده می‌شود این پدیده در اغلب مناطق شهرستان و بخصوص روستاها یک پدیده‌ی رایج است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بیشتر طلاق‌های صورت گرفته حاصل همین ازدواج‌ها است و برای رفع این معصل باید یک کار فرهنگی گسترده صورت گیرد.

وی مشکل دیگر اجتماعی شهرستان خوشاب را روابط غیر اخلاقی در برخی خانواده‌ها دانست و گفت: تأثیرات بسیار زیاد فضای مجازی و تبلیغات سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی غیر اخلاقی در این مباحث را نمی‌توان از نظر دور داشت.

یوسفی خاطر نشان کرد: بعضا مواردی دیده شده که افراد از روابط ناصحیح غیر اخلاقی فیلم و عکس تهیه می‌کنند و برای سوء استفاده، این موارد را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

رئیس بهزیستی خوشاب در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع اشتغال مددجویان پرداخت و گفت: از ۲ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی که برای اشتغال به بهزیستی شهرستان اختصاص یافته ۷۰۰ میلیون تومان در تعهد بانک رسالت بوده که انجام شده و پرونده‌های ۱۴ مددجو که در این بخش تشکیل شده بوده در حال طی مراحل انتخاب و خرید دام برای مددجویان متقاضی هستند.

وی ادامه داد: یک و نیم میلیارد تومان از این اعتبار نیز در بخش مشاغل خانگی و بخش خوداشتغالی بوده که عمدتا در کشاورزی و دامپروری توسط مددجویان دریافت گردیده یا در حال دریافت است که تا پایان سال جاری، این تسهیلات نیز به فرصت‌های شغلی تثبیت شده منتهی خواهد شد.

کد خبر 29639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد