قوچان | اولین مرکز اقامتی ترک اعتیاد اجباری قوچان در دهه‌ی فجر بهره‌برداری می‌شود

رئیس بهزیستی قوچان گفت:‌ اولین مرکز اقامتی ترک اعتیاد اجباری قوچان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ربابه خلیل‌آبادی با بیان اینکه اول هفته، کارشناسانی از نهادهای ذیربط استان و شهرستان از کمپ در حال احداث ماده ۱۶ بازدید کردند گفت:‌ نمایندگان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بهداشت، فرمانداری، بهزیستی استان، و مسؤول دفتر نماینده قوچان در مجلس، از این مرکز بازدید کردند و همه‌ی جوانب آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه این مرکز در یک زمین ۶۰۰ متری احداث شده است گفت: یک فضای خوابگاهی ۳۰۰ متری، ۸۰ متر قرنطینه با امکانات مناسب، سالن غذاخوری، فضای اداری و درمانی، ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی، ده دوش حمام و یک محوطه ۲۰۰ متری هواخوری برای معتادان متجاهری که با حکم دستگاه قضایی وارد این مرکز می‌شوند پیش بینی شده است.

رئیس بهزیستی قوچان با یادآوری اینکه احتمالا کارتن‌خواب‌های درگز و چناران نیز به این مرکز اعزام خواهند شد گفت: با توجه به سطح متفاوت آسیب‌های سال جاری با توجه به شرایط کرونایی و با پیگیری‌های مسؤولان شهرستان و همکاران‌مان در بهزیستی استان، خوشبختانه، با تأسیس این مرکز موافقت شد و در بازدید کارشناسان نهادهای مرتبط، همه‌ی مسائل مورد بحث قرار گرفت و نهایی شد.

خلیل‌آبادی گفت: آخرین گام‌های آماده‌سازی مرکز در حال برداشته شدن است و امیدواریم حداکثر تا دهه‌ی فجر شاهد افتتاح این مرکز باشیم تا بتوانیم معتادان کارتن‌خواب از شهرهای مجاور را نیز جمع‌آوری و در این مرکز ساماندهی و درمان کنیم.

وی در خصوص وضعیت معتادان متجاهر در قوچان و شهرستان‌های همجوار گفت:‌ آمار دقیقی در این زمینه نداریم اما می‌دانیم که در سال جاری، ۷۰ کارتن‌خواب به مشهد اعزام شده‌اند تا در کمپ‌های ماده ۱۶ مشهد ساماندهی و درمان شوند.

کارشناس مراکز غیر دولتی بهزیستی قوچان نیز گفت:‌ هم اکنون مراحل آماده‌سازی محیطی کمپ ماده ۱۶ در مراحل نهایی است.

مهرانفر افزود: این بازدید به منظور رعایت ضوابط و استانداردهای محیطی تأسیس کمپ‌ها صورت گرفت و تذکرات لازم در خصوص این ضوابط به پیمانکار مربوطه داده شد.

وی نیز اظهار امیدواری کرد که قوچان در هفته‌های آینده، شاهد بهره‌برداری از این مرکز باشد.

وی در پایان یادآور شد: پیگیری‌های شهرستان از سال ۹۸ شروع شده و اینک با اخذ مجوز از شورای هماهنگی و بهزیستی استان، کار به مراحل نهایی رسیده است.

مهرانفر گفت:‌ این مرکز، محیطی فراهم می‌آورد که معتادان کارتن‌خواب شهرستان و احیانا شهرهای اطراف، در محیطی امن و آرام، تحت مداوا و درمان قرار بگیرند و امیدواریم در آینده، شرایطی فراهم شود که برای بازتوانی و توانمندسازی آنان پس از پاکی نیز مراکز مورد نیاز تأمین شود.

کد خبر 29317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد