زاوه | دستور دادستان زاوه برای همکاری بخشداران و دهیاران با بهزیستی در پیشگیری از کودک همسری

با دستور مکتوب دادستان زاوه، همه بخشداران و مسئولین روستایی این شهرستان، موظف به همکاری با بهزیستی در زمینه پیشگیری از کودک همسری شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی زاوه، رئیس بهزیستی زاوه با اعلام این خبر، کودک همسری را یکی از شایع‌ترین آسیب‌های شهرستان زاوه توصیف کرد و گفت: مقابله با این پدیده‌ی اجتماعی رایج، حسب دستور دادستان محترم، همکاری همه دستگاهها و مسئولین الزامی است.

نازنین عجمیان گفت: برای تغییر رسوم غلط باید فرهنگ غلط را تغییر داد و این امر جز با همکاری و همدلی میسر نخواهد بود به همین علت طی هماهنگی و برگزاری جلسات گوناگون با حجت الاسلام رجبی دادستان زاوه و دیگر ارگانهای مربوطه جهت  پیشگیری از کودک همسری عزم همگانی صورت گرفت.

به گفته رئیس بهزیستی شهرستان زاوه، با صدور دستور مکتوب از سوی دادستان شهرستان، تمامی بخشداران، دهیاران و دیگر مسئولین روستایی زاوه مکلف به همکاری با اداره بهزیستی در جهت پیشگیری از کودک‌همسری شدند.

در نامه‌ی دادستان زاوه آمده است عطف به نامه رئیس بهزیستی شهرستان زاوه در خصوص آسیب‌های اجتماعی کودک‌همسری و لزوم برگزاری جلسات آموزشی و پیشگیری توسط کلیه‌ی دهیاران و شوراها و مسؤولان روستایی، با توجه به همکاری ضعیف دهیاران و مسؤولان روستایی مقتضی است مطابق دستور سابق الصدور نسبت به همکاری با اداره بهزیستی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی و نصب بنر اقدام نمایند.

حجت الاسلام رجبی دادستان زاوه در این نامه افزوده است: در غیر این صورت علی رغم ابلاغ کتبی، استنکاف از دستور قضایی تلقی و وفق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

دادستان زاوه با بیان اینکه بهزیستی عملکرد خوبی در این زمینه داشته است گفت: از آنجا که ازدواج دختران زیر سن قانونی به دلیل عدم توانایی دختر در تصمیصم گیری صحیح جرم میباشد لذا تا زمانی که این فرهنگ اشتباه وجود داشته باشد از اورژانس اجتماعی حمایت می‌کنیم .

حجه الاسلام رجبی افزود: از شروع طرح پیشگیری از کودک همسری در شهرستان توسط اورژانس اجتماعی ، با دریافت چند مورد کودک همسری، ضمن تشکیل پرونده علیه پدر کودک و معرفی عاقد به دادگاه ویژه روحانیت، طرفین جهت بهرهمندی از امکانات اورژانس اجتماعی به این نهاد ارجاع شده‌اند .

کد خبر 28944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد