برای اولین بار در استان اجرایی شد/ ترجمه زنده‌ی برنامه‌های تلویزیون خراسان رضوی برای ناشنوایان

ترجمه زنده‌ی برنامه‌های تلویزیونی برای ناشنوایان ، برای اولین بار در خراسان رضوی، در برنامه‌ی گفتگوی مدیر کل بهزیستی استان با صدا و سیمای استانی، عملیاتی شد.

در این برنامه که همزمان با اجرا توسط یک مترجم ناشنوایان، برای افراد دارای معلولیت شنوایی ترجمه می‌شد، مدیر کل بهزیستی در خصوص مشکلات افراد دارای معلولیت در سطح استان، به سؤالات مجری پاسخ داد. برنامه‌ی اشاره شب گذشته و به مناسبت هفته‌ی گرامیداشت معلولین از صدا و سیمای خراسان رضوی پخش شد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ما گفت:‌ این برنامه، به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه بین صدا و سیمای خراسان رضوی و بهزیستی استان برای اجرای برنامه‌های متناسب با نیازهای افراد دارای معلولیت و نیز اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی حضور اجتماعی این افراد، به اجرا درآمد.

مجید اسلامی افزود: ترجمه‌ی همزمان و زنده‌ی برنامه‌های مفید، مؤثر و فراگیر صدا و سیمای استان برای ناشنوایان، بخشی از این تفاهم‌نامه بود که شب گذشته، برای اولین‌بار به اجرا درآمد.

وی همچنین گفت: این تفاهم‌نامه، بخش‌های گوناگونی دارد که ساخت مستندهایی از زندگی و موفقیت‌های افراد دارای معلولیت، مراکز نگهداری این افراد، برنامه‌ها و شاخص‌های عملکردی بهزیستی، تغییر نگاه اجتماعی، مناسب‌سازی محیطی و مشکلات تشکل‌های معلولین نیز در آن لحاظ شده است.

به گفته‌ی اسلامی، این تفاهم‌نامه در قالب تکلیف قانونی دولت و مجلس شورای اسلامی و در راستای شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان بهزیستی به امضا رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در برنامه‌ی شب گذشته سیمای استان که به گفتگوی زنده با ایشان اختصاص داشت در خصوص مشکلات افراد دارای معلولیت، برنامه‌های بهزیستی برای یارانه‌های درمانی مددجویان، بیمه، مستمری‌ها، شهریه‌های دانشجویان، امدادبگیران و نیز مراکز مثبت زندگی که قرار است بیشتر فعالیت‌های غیر حاکمیتی بهزیستی را در بخش غیر دولتی انجام دهد با مجری برنامه گفتگو کرد و به سؤالات مطرح شده از سوی مددجویان پاسخ داد.

وی یادآور شد: این برنامه برای اولین بار در سطح استان، به طور همزمان و توسط خانم منیری، یکی از مترجمین زبده و عضو کانون ناشنوایان خراسان رضوی برای ناشنوایان ترجمه می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: این مترجم، خود فرزند والدین ناشنوا بوده و به جهت اینکه از کودکی برای تعامل با والدینش نیاز به زبان اشاره داشته، این زبان را فرا گرفته و اکنون سرتیم مترجمین ناشنوایان خراسان رضوی است.

کد خبر 26791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد