چناران | «ریزه گل» میزبان رؤیاهای چناران

حمید مولایی را تا همین یکی دو سال گذشته، شاید فقط خانواده و جمعی از دوستانش می‌شناختند. او به دانشگاه می‌رفت و شاید هرگز گمان نمی‌کرد که در یک حادثه‌ی رانندگی، قطع نخاع شود و زندگی‌اش بکلی از هم بپاشد......

چناران | حمید مولایی را تا همین یکی دو سال گذشته، شاید فقط خانواده و جمعی از دوستانش می‌شناختند. او به دانشگاه می‌رفت و شاید هرگز گمان نمی‌کرد که در یک حادثه‌ی رانندگی، قطع نخاع شود و زندگی‌اش بکلی از هم بپاشد.

رئیس بهزیستی چناران می‌گوید: وقتی اولین بار بعد از حادثه حمید را دیدیم، وضعیت جسمی خوبی نداشت و دچار زخم بستر و افسردگی بود. خودش همت کرد و همکاران من هم کمک کردند و سایر دوستان در نهادهای دیگر تلاش داشتند تا اینکه حمید تصمیم گرفت کاری صورت دهد که زندگی‌اش دگرگون شود.

حمید پدرش را از دست داده و با مادرش زندگی می‌کند. خانواده، وضعیت مالی خوبی نداشتند و حمید توانسته بود با کوشش زیاد تحصیلش را ادامه دهد و وارد دانشگاه شود. اما این حادثه، زندگی او را دچار مشکل جدی کرد.

به هر حال، حمید تصمیم گرفت خانه‌ی پدرش را تبدیل به اقامت‌گاه بوم‌گردی کند. در چناران و در روستای رادکان، قبلا اقامت‌گاه‌ها و مراکز گردشگری خوبی برپا شده بود و حمید هم برداشت‌های خوبی از این مراکز داشت و بر تصمیمش استوار شد.

میراث فرهنگی در ابتدا مجوز سفره خانه به او دادند ولی با پیگیری‌ها و تلاش‌های حمید، این مجوز به اقامت گاه بوم‌گردی تبدیل شد. البته میراث فرهنگی و سایر مدیران شهرستان و استان هم کمک کردند و همه از اینکه حمید توانسته‌ بود با اراده و توانمندی خود، چنین تحولی در زندگی‌اش ایجاد کند خوشحال بودند و کمک می‌کردند که رؤیایش تحقق پیدا کند.

خانم فاطمه‌ی آزاد، رئیس بهزیستی شهرستان که خود مددکار و روان‌شناس است و مسائل مددجویان را از نزدیک دنبال می‌کند تلاش زیادی کرد که حمید به توانمندی دست یابد.

او از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی به حمید کمک کرد و سرمایه‌ی شخصی حمید نیز به یاری آمد و در مجموع 300 میلیون تومان برای راه‌اندازی این اقامت‌گاه سرمایه‌گذاری شد. زندگی ویلچری، نتوانست، حمید را از این همه انرژی و اراده، دور کند و او حالا احساس می‌کرد زندگی جدیدی را آغاز کرده و تا به هدف نرسد آرام نمی‌گیرد.

اقامت‌گاه «ریزه‌گل» که حمید مولایی تأسیس کرده پنج اتاق دارد و می‌تواند از 20 مهمان پذیرایی کند.این دانشجوی 25 ساله، زمانی که توانست این اقامت‌گاه را تأسیس کند مدیران و مسؤولان شهرستان و استان به دیدنش رفتند و اقامت‌گاهش را افتتاح کردند.

حمید، حالا به رؤیای دست‌نیافتنی استقلال و سربلندی دست یافته بود و کارش با استقبال مهمانان و مسافرانی که برای بوم‌گردی به چناران می‌رفتند روبرو شد و درآمد بسیار خوبی برایش به ارمغان آورد. این وضعیت رو به رونق، اما زیاد دوام نیاورد و بیماری کرونا، او را نیز دچار مشکل ساخت.

خانم آزاد می‌گوید: در این مدت، ما از نزدیک وضعیت حمید را پیگیری می‌کردیم و چون به خاطر کرونا، دچار مضیقه‌ی اقتصادی شده بود دوباره تسهیلات در اختیارش قرار گرفت که هم بتواند سامانه‌ای برای معیشت خویش فراهم کند و هم اقساط وام‌هایش را بپردازد. او با قسمتی از این تسهیلات، چند تا کندوی عسل درست کرد تا ممر معیشت داشته باشد که دوران کرونا تمام شود و بار دیگر، بتواند میزبان مسافران و مهمانانی باشد که برای طبیعت‌گردی و بوم‌گردی به چناران می‌آیند.

حمید مولایی، نمونه‌ی یک انسان توانمند با اراده‌ای استوار و انرژی فوق‌العاده است، جوانی پرکار و امیدوار که موانع را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد تا قله‌های رؤیاهایش را یکی پس از دیگری فتح کند و بر بلندای زیبای موفقیت، بایستد.

آنها که در این مسیر پر تلاطم به حمید کمک کردند، همه‌شان شایسته‌ی تقدیرند. رئیس و کارشناسان بهزیستی، مدیران کمیته‌ی امداد، میراث فرهنگی، تسهیلگر سی‌بی‌آر، دهیاری رادکان، شورای رادکان، بخشداری، فرمانداری، هلال احمر و سایر نهادهایی که در این مسیر، حمید را یاری کردند، همه در پیروزی او سهیم هستند اما کسی که در اوج استقلال و توانمندی ایستاده و هنوز هم رؤیاهای بلندی را در سر می‌پروراند حمید است.

بهزیستی خراسان رضوی برای این توانخواه پرتوان، آرزوی موفقیت بیش از پیش دارد و او را سرمشق سایر عزیزانی می‌داند که در بستر معلولیت ضایعه نخاعی هستند و می‌توانند از تجربیات، دانش و اندیشه‌ی بزرگ او درس بگیرند.

کد خبر 25709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد