در رسانه | مهدکودک‌ها از اول مهرماه بازگشایی خواهند شد/ اولویت پذیرش با والدین کارمند و شاغل است

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از افتتاح و بازگشایی مهدکودک‌های این استان از اول مهرماه خبر داد.

گروه جامعه شهرآرانیوز | دکتر غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر افزود: برخلاف برخی اعلام‌ها مبنی بر بازگشایی مهدکودک‌ها از ۱۵ شهریورماه و هم‌زمان با مدارس و دانشگاه‌ها، این مراکز کار خود را از اول مهرماه و براساس ضوابط اعلامی سازمان بهزیستی کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: ضوابط پذیرش کودک تغییری نکرده است و براساس شرایط قرمز، زرد و سفید شهرها می‌باشد که در صورت تغییر وضعیت هر شهر، شیوه پذیرش کودک نیز تغییر می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی درباره افزایش شهریه مهدها خاطرنشان کرد: افزایش شهریه در حال بررسی‌های لازم در کمیته شهریه سازمان بهزیستی می‌باشد و تا زمان اعلام نرخ جدید، مهدها باید علی‌الحساب مبلغی را دریافت کنند.

حقدادی با اشاره به ظرفیت هر مهدکودک گفت: ظرفیت هر مهدکودک بسته به متراژ ساختمان تعریف و همان ابتدای اخذ مجوز مشخص می‌شود. در شرایط کرونایی، اولویت پذیرش با والدینی است که کارمند یا شاغل باشند و در صورت بروز بحران کرونا و ضرورت ترخیص کودک، ابتدا کودکانی که والدین شاغل ندارند، ترخیص می‌شوند.

وی درباره تعدیل کارکنان و مربیان مهدکودک تصریح کرد: پیش‌بینی گذشته ما این بود که مهرماه دیگر مشکلی به‌علت کرونا نداشته باشیم و همه‌چیز به روال عادی بازگردد که متأسفانه این امر محقق نشده است و مدیران مهدکودک می‌توانند براساس ظرفیت فعلی و نیازسنجی‌ها، به ختم همکاری با مربیان خود اقدام یا حتی مربی جذب کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی درباره تعداد مهدکودک‌هایی که پروانه خود را لغو کرده‌اند، گفت: از مجموع ۱۳۰۰ مهدکودک خراسان رضوی، تاکنون ۱۱۰ لغو پروانه موقت و دائمی داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌کنیم این آمار افزایش یابد. همچنین برخی مهدکودک‌های تازه تأسیس نیز به جمع مهدکودک‌های استان اضافه خواهند شد که روند درخواست مجوز آنان پیش از کرونا آغاز شده بوده و اکنون پروانه آنان صادر شده است.

کد خبر 22280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد