به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در ابتدای جلسه رئیس اداره بهزیستی شهرستان چهارباغ ضمن قرائت دستور جلسه، گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای سالمندان و اقدامات انجامشده در حوزه حمایت و خدماترسانی به سالمندان ارائه کرد.
در ادامه نمایندگان دستگاههای عضو شورا از جمله شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری، گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود را در زمینه ارائه خدمات به سالمندان تشریح کردند.
برگزاری منظم جلسات شورای سالمندان، اجرای میز خدمت، ارائه خدمات ویزیت و آزمایشهای رایگان، برگزاری دورههای آموزشی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی، برنامهریزی برای اجرای ویژهبرنامههای هفته تکریم سالمندان و توزیع بستههای معیشتی ویژه سالمندان از مهمترین اقدامات انجامشده توسط دستگاههای اجرایی عنوان شد.
در ادامه معاون فرماندار شهرستان چهارباغ با تأکید بر جایگاه ارزشمند سالمندان در خانواده و جامعه، تکریم این قشر را وظیفهای همگانی دانست و بر ضرورت توسعه خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی ویژه سالمندان تأکید کرد.
وی از شهرداری، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاههای اجرایی خواست امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی خود را بصورت رایگان در اختیار سالمندان قرار دهند.
معاون فرماندار همچنین بر نهادینهسازی فرهنگ احترام به سالمندان از طریق آموزش دانشآموزان و نوجوانان تأکید کرد و آن را زمینهساز تقویت همبستگی اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده دانست.
گفتنیست در پایان پس از بحث و تبادلنظر اعضاء ،مصوبات شورا از جمله فراهمسازی امکان استفاده رایگان سالمندان از اماکن عمومی و امکانات رفاهی شهرستان چهارباغ به تصویب رسید و جهت اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد.












نظر شما