چهارباغ | نخستین شورای سالمندان شهرستان چهارباغ تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه فصلی شورای سالمندان شهرستان چهارباغ روز سه‌شنبه دوم تیرماه به ریاست مهندس چگینی معاون فرماندار و دبیری اداره بهزیستی با حضور "سمیه نجف‌پور" رئیس اداره بهزیستی و اعضاء این شورا در محل سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در ابتدای جلسه رئیس اداره بهزیستی شهرستان چهارباغ ضمن قرائت دستور جلسه، گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای سالمندان و اقدامات انجام‌شده در حوزه حمایت و خدمات‌رسانی به سالمندان ارائه کرد.

در ادامه نمایندگان دستگاه‌های عضو شورا از جمله شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری، گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود را در زمینه ارائه خدمات به سالمندان تشریح کردند.

برگزاری منظم جلسات شورای سالمندان، اجرای میز خدمت، ارائه خدمات ویزیت و آزمایش‌های رایگان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی، برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته تکریم سالمندان و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه سالمندان از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی عنوان شد.

در ادامه معاون فرماندار شهرستان چهارباغ با تأکید بر جایگاه ارزشمند سالمندان در خانواده و جامعه، تکریم این قشر را وظیفه‌ای همگانی دانست و بر ضرورت توسعه خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی ویژه سالمندان تأکید کرد.

وی از شهرداری، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی خواست امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی خود را بصورت رایگان در اختیار سالمندان قرار دهند.

معاون فرماندار همچنین بر نهادینه‌سازی فرهنگ احترام به سالمندان از طریق آموزش دانش‌آموزان و نوجوانان تأکید کرد و آن را زمینه‌ساز تقویت همبستگی اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده دانست.

گفتنیست در پایان پس از بحث و تبادل‌نظر اعضاء ،مصوبات شورا از جمله فراهم‌سازی امکان استفاده رایگان سالمندان از اماکن عمومی و امکانات رفاهی شهرستان چهارباغ به تصویب رسید و جهت اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

کد خبر 189865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد