افزایش تماس‌ها با ۱۲۳ در رابطه با اختلافات حاد خانوادگی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مهم‌ترین ویژگی برنامه اورژانس اجتماعی، ارائه خدمات اجتماعی است.

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فعالیت اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی یک خط سه رقمی است که به‌ صورت شبانه‌روزی و رایگان به گروه‌های هدف، خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: اورژانس اجتماعی تلفیقی از چهار فعالیت مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی، تیم سیار و ارائه خدمات اجتماعی است.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی برنامه اورژانس اجتماعی، ارائه خدمات اجتماعی است، تصریح کرد: در ارائه خدمات اجتماعی ویژگی‌هایی مانند تخصصی بودن، به‌موقع بودن و در دسترس بودن مدنظر قرار گرفته است تا در سازمان بهزیستی ارائه خدمات اجتماعی به مردم محدود به زمان و مکان نشود و رویکرد فعال، جایگزین رویکرد غیرفعال شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: کودکان و همسران آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند و یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی، دختران و پسران فراری از خانه، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده، زوجین متقاضی طلاق، مبتلایان به اختلال هویت جنسی  و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، از گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی است.

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: بعد از هماهنگی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آوزش پزشکی در خصوص معرفی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی با ارسال پیامک، تعداد تماس‌ها با این خط افزایش یافته و علت بیشتر تماس‌ها نیز اختلافات حاد خانوادگی و افراد نیازمند به مشاوره بوده است.

کد خبر 16279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد