به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، دکتر محمد نسیمی با اعلام خبر ۲۴ ساعته شدن خدمات خط تلفنی مشاوره ۱۴۸۰ در استان سمنان گفت: در زندگی امروزی با توجه به فشار ها و اضطراب های مختلف، همه مردم نیاز به مشاوره دارند و با توجه به اینکه در دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است برای بعضی از افراد دشواری هایی به همراه داشته باشد این خط می تواند در کوتاه ترین زمان و بصورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را ارائه نماید و همچنین مشـاوره تلفنی امکان آن را فراهم میسازد تا افراد نیازمنـد در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند از کمکهای مشاوران متخصص و مجرب بهرهمند شوند.
وی ضمن بیان این مطلب که افرادی که نیاز به مشاوره های خانوادگی، روانی، عاطفی، رفتاری، فرزند پروری یا رابطه خوب با همسر دارند، می توانند موارد خود را با این سامانه مطرح و از خدمات مشاوره ای سازمان بهزیستی بهره مند شوند افزود: هنوز بسیاری از افراد در رابطه با مسائل مرتبط با سلامت روان خود حساسیت و آگاهی لازم را ندارند؛ این مسئله نیازمند آگاهسازی بیشتری است تا افراد نسبت به برخی رفتارهای غیرطبیعی و غیراستاندارد خود هوشیار شوند. افراد باید به نحوه تعاملات و رفتارهایی که با اعضای خانواده، دوستان، همکاران و عموم مردم دارند دقت و توجه بیشتری داشته باشند و به مشکلات بین فردی و چالشهایی که در زندگی دارند با حساسیت بالاتری نگاه کنند.

نسیمی گفت: خدمات مشاوره تلفنی رایگان سازمان بهزیستی نیز با هدف ارتقاء سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخلههای در بردارنده راهنمایی، مشاوره و ارجاع، ارائه مداخلههای تخصصی و متنوع و ارائه شده و مردم میتوانند از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ از خدمات رایگان مشاوره در زمینههای ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و غیره استفاده کنند.
سرپرست بهزیستی استان با اعلام این خبر که با شرایط فعلی جامعه و طی تصمیمات کشوری و ایجاد زیر ساخت های مناسب در استان(اضافه شدن کابین و مشاور) ارائه خدمات در خط ۱۴۸۰ بصورت ۲۴ ساعت شبانه روز در استان سمنان شده است، ادامه داد: خدمات مشاوره ای بهزیستی رایگان است و همه هزینه های آن توسط دولت پرداخت می شود، بنابراین شهروندان می توانند با گرفتن شماره ۱۴۸۰ به بیان مشکلاتی که آنها را نگران کرده است از راهنمایی های کارشناسان متخصص این خط بهره مند شده و در صورت انجام مشاوره عمیق تر به مراکز مشاوره حضوری معرفی شوند.
این مقام مسئول اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۸۰ نفر و در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار نفر با تماس به خط ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره در استان سمنان بهره مند شده اند که بیشترین تماس ها در حوزه روابط فردی، کودکان و نوجوانان، خانواده، ازدواج، اضطراب و افسردگی بوده است.

نسیمی در پایان ضمن قدردانی و خداقوت به معاون و کارشناسان معاونت سلامت اجتماعی به ویژه مشاوران پاسخگو در خط ۱۴۸۰ گفتند: امید است با همدلی و همکاری بیش از پیش بتوانیم در شرایط فعلی با روحیه و توان جهادی گام موثری در ارائه خدمات به آحاد جامعه داشته باشیم.












نظر شما