در رسانه| نیاز به افزایش مراکز سرپناه شبانه در مشهد

مراکز شلتر که در فصل سرد از آن‌ها به‌عنوان «خانه‌های گرم» اسم برده می‌شود و در سایر ایام سال به نام «مراکز سرپناه شبانه» فعالیت دارند، مکانی برای اسکان بی‌خانمان‌ها و بیشتر کارتن‌خواب‌ها هستند. باتوجه‌به تعداد چشمگیر معتادان کارتن‌خواب در مشهد و همچنین بی‌خانمان‌هایی که سرپناهی برای اسکان موقت ندارند، مراکز شلتر موجود کافی به‌نظر نمی‌رسند و باید مراکز جدیدی راه‌اندازی شوند.

به‌گزارش شهرآرا، درهمین‌خصوص مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای تأسیس مراکز سرپناه شبانه جدید در مشهد، گفت: باتوجه‌به نیازی که در این زمینه وجود دارد، به استناد بندهای‌یک‌تا۱۲ ماده‌۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت در راستای تأسیس مراکز شلتر، ویژه آقایان و بانوان فراخوان همکاری داده‌ایم. به گفته مسعود فیروزی، برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتار پرخطر و بی‌خانمان در شهرستان مشهد با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی از متقاضیان با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شامل کاردانی یا کارشناسی رشته‌های پرستاری، علوم آزمایشگاهی و... و روان‌شناس یا کارشناسی رشته‌های مشاوره یا مددکاری اجتماعی دعوت به همکاری می‌شود.
 وی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات از شیوه و شرایط تأسیس و راه‌اندازی مراکز شلتر و نیز ارائه خدمات به اداره‌کل بهزیستی استان خراسان‌رضوی، دفتر اعتیاد، مراجعه کنند.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی درباره سایر جزئیات این فراخوان بهزیستی، اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام درخواست برای بخش‌های غیردولتی درخصوص تأسیس مراکز شلتر را تا 27‌اردیبهشت تعیین کرده‌ایم. بعد از ثبت‌نام‌های اولیه، اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی در رد یا قبول پیشنهادها، پس از بررسی‌های کارشناسی و انجام مصاحبه تخصصی، مختار است.

کد خبر 107718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد