شهرری | انجام غربالگری رایگان و آزمون هیوا جهت تشخیص اولیه اوتیسم

با توجه به افزایش شیوع اختلالات طیف اتیسم در کشور و ایجاد آگاه سازی آن در کشور و اهمیت این موضوع به عنوان یک وظیفه اجتماعی خدمات تخصصی در این زمینه ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ندا آتشی مسئول مرکز روزانه توانبخشی اوتیسم نویان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش شیوع اختلالات طیف اتیسم در کشور و ایجاد آگاه سازی آن در کشور و اهمیت این موضوع به عنوان یک وظیفه اجتماعی مرکز روزانه توانبخشی اتیسم نویان واقع در شهرری فعالیت هایی را در این راستا انجام داده است.

آتشی گفت : با ایجاد پایگاه موقت غربالگری و اطلاع رسانی و آگاه سازی اتیسم در منطقه ۲۰ و موردی در میدان شهید قشقایی و پارک زائرشهرری و راهنما یی مراجعین و خانواده ها در خصوص اجرای غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به مرکز روزانه اتیسم داری مجوز خدمات تخصصی به شهروندان ارائه شد.

وی ادامه داد: ازجمله خدمات ارائه شده دیگر  دراین پایگاه میتوان به غربالگری رایگان و انجام آزمون هیوا جهت تشخیص اولیه اتیسم، ارائه توضیحات لازم در مورد علائم هشدار دهنده اتیسم  اشاره کرد.

 ندا آتشی مسئول مرکز در خصوص خدمات ارائه شده در مرکز اوتیسم نویان ضمن اشاره به این موضوع که خدمات رسانی در مراکز اوتیسم بسیار متفاوت تر است گفت: کار با کودکان بویژه کودکان با شرایط خاص در مراکز اوتیسم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دراین مرکز خدماتی اعم از کار درمانی، ارائه خدمات تخصصی، برگزاری جلسه آموزشی گروهی برای مادران دارای فرزند اتیسم، برگزاری جشن گرامی داشت هفته اتیسم برای توانخواهان دارای اختلال طیف اتیسم، ارائه پوستر های آگاه سازی اتیسم به مراکز مثبت زندگی در منطقه شهرری، طراحی و چاپ پوستر و تراکت و توزیع در مراکز بهداشت، درمانگاه ها و مهدکودک ها، تهیه کلیپ آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه اختلال طیف اتیسم و اهمیت تشخیص و مداخله بهنگام و خدمات دیگر در این مرکز انجام میشود.

کد خبر 106316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد