ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها راهکاری موثر در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در نشست شورای معاونین گفت : ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها راهکاری موثر در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ نشست شورای معاونین بهزیستی استان با دستور کار بررسی تفاهم نامه نهاد کتابخانه ها با سازمان بهزیستی کشور و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرمل بهزیستی هرمزگان در این نشست با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ، ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها را راهکاری موثر در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

وی افزود : تروبج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی ، بهره گیری از برنامه های فرهنگی و آموزشی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، ارتقای سطح توانایی افراد دارای معلولیت و ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب  دیده اجتماعی بخشی از مهمترین موضوعات تفاهم نامه مذکور است که امید است با همراهی و تعامل شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در حوزه مددجویی ، پرسنلی و خانواده های آنان باشیم.

فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت بخش های ویژه نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی بندرعباس گفت: در حال حاضر بخش تخصصی ناشنوایان در کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه ای و بخش تخصصی نابینایان در کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس در حال فعالیت هستند و جهت خدمت رسانی بیشتر، بخش های تخصصی افراد با نیازهای ویژه در کتابخانه مرکزی بندرعباس نیز جانمایی شده و تحولی در برنامه های کتاب محور ویژه اقشار خاص جامعه ایجاد خواهد نمود.
فرشاد محمدی در ادامه بیان داشت: فرآیند امانت کتاب با مراکزی که درخواست خدمات غیرحضوری داشته باشند تسهیل شده  و در قالب طرح پیک کتاب، امکان امانت کتاب بدون مراجعه به کتابخانه فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از رابطین و راه اندازی طرح پیک کتاب، دسترسی افراد ساکن در مراکز بهزیستی به ده ها هزار عنوان کتاب را فراهم کرده و مشکل دسترسی آنان به منابع کتابخانه ای مرتفع می گردد.

کد خبر 103366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد