خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی برای ۲۰ هزار زنجانی 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان مداخلات به هنگام  اورژانس اجتماعی را یاریگر بسیاری از خانواده های در معرض بحران اعلام کرد و گفت : از ۳۰ ماه گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در مراکز اورژانس  اجتماعی پذیرش شده و خدمات تخصصی دریافت کرده اند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو ارائه خدمات فوری و تخصصی به افرادی که در شرایط حاد و بحرانی هستند را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی و یا نگهداری موقت می باشدکه به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق دادگستری ، نیروی انتظامی ، مراکز درمانی و سایر منابع درون سازمانی و برون سازمانی  صورت می گیرد.

وی توسعه پایگاههای خدمات اجتماعی را منطبق بر آسیب های اجتماعی منطقه و سکونت گاه ها اعلام کرد و افزود : در حال حاضر ۲ پایگاه خدمات اجتماعی نیز در مناطق آسیب خیز استان فعال هستند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : خدمات مددکاری، روان شناسی، نگهداری، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات تخصصی برنامه اورژانس اجتماعی می باشد که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز، افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه معاونت امور اجتماعی با توجه به شرایط مراجع ارجاع می شوند.

خدابنده لو در خصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی تصریح کرد: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱۳۰ زن سرپرست خانوار سرمایه کار دریافت کرده  و کلیه زنان سرپرست خانوار متقاضی دریافت خدمات حمایتی وارد چرخه حمایت مستمر شده و در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری وجود ندارد.

وی یادآور شد: خدماتی چون ودیعه مسکن، پرداخت مستمری، کمک هزینه لوازم ضروری، کمک هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه روستایی و عشایر از خدمات ارائه شده بهزیستی به این قشر است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست فعالیت می کنند، عنوان کرد: از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۷ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در این مراکز پذیرش شده و ۴۹ کودک نیز به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده است.

وی ادامه داد: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نکرده و نظارت خود بر نحوه نگهداری، تحصیل و... را به صورت دوره ای ادامه می دهد.

کد خبر 102386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد