جلسه هم اندیشی ارائه خدمات بهینه آموزشی و توانبخشی

با حضور رئیس اداره بهزیستی ، کارشناسان ناظر شهرستان، مدیران مراکز غیر دولتی ، جلسه هم اندیشی در جهت ارائه خدمات بهینه و بهنگام آموزشی و توانبخشی در سالن جلسات بهزیستی برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوکان ؛

مسعود شجاعی رئیس بهزیستی شهرستان در این هم اندیشی ضمن تشکر ویژه از زحمات مدیران و پرسنل مراکز توانبخشی و مراکز مثبت زندگی  گفت : سازمان بهزیستی موفق ترین دستگاه اجرایی کشور در برون سپاری خدمات و اعتماد به بخش غیردولتی است و تجربه نشان می دهد هرجا امور به دست مردم سپرده می شود، موفق تر عمل شده است.
شجاعی با اشاره به رویکرد حمایت از مراکز غیردولتی درکنار نظارت مستمر بر مراکز در سطح بهزیستی افزود : درحال حاضر مردمی سازی ، شفاف سازی، هوشمندسازی وکارآمدی از مهمترین برنامه های کلان وتحولی بهزیستی است.

شجاعی تصریح کرد: در کنار فعالیت مراکز روزانه توانبخشی می بایست به بهبود خدمات رسانی در مراکز آموزشی توانبخشی و افزایش کمی این مراکز در سطح شهرستان  توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم تعامل میان انجمن ها و بهزیستی گفت: مراکز تحت نظارت بهزیستی عموماً توجیه اقتصادی نداشته و توجیه اجتماعی دارند و برای حل مشکلات اجتماعی همواره به نگاه خیرخواهانه نیاز داریم.

شجاعی با تاکید بر اینکه معلولان و سالمندان در مراکز نزد ما امانت هستند افزود: رعایت پروتکل ها و ایمنی مراکز و رسیدگی به وضعیت سلامت جسمانی وروانی آنان امری ضروری و اجتناب ناپذیر  است.  

وی در پایان عنوان داشت : باید برای حضور فرد معلول یا سالمند در خانواده، آموزش و فرهنگ سازی لازم در جامعه صورت بگیرد و تلاش کنیم معلولان درکنار خانواده ها زندگی سالم وتوانمند داشته باشند.

در ادامه جلسه مدیران مراکز توانبخشی و مراکز مثبت زندگی به بیان دغدغه ها، چالش ها و پیشنهادات خود نظیر افزایش نرخ تورم و پیامدهای آن ، وضعیت یارانه مراکز ، بالا بودن دستمزد نیروهای متخصص شاغل یا همکار در مراکز ، عدم دسترسی به پرونده مددجویان ، چالشهای مربوط به نیروی انسانی، هزینه های دارو و ایاب و ذهاب معلولان، لزوم اصلاح برخی از دستورالعمل ها و... پرداختند.

کد خبر 101746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد