حضور فرزندان توانخواه تحت پوشش بهزیستی گیلان در اولین رویداد ملی ورزش و بازی های بومی محلی روستایی

همزمان با دهه مبارک فجر اولین رویداد ملی ورزش و بازی های بومی محلی روستایی برای افراد دارای معلولیت (جام بلند همتان) در بخش بانوان با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۳۱ استان و در شش رشته ورزشی در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر آغاز به کار کرد.

اولین دوره ی ورزش های روستایی و بومی محلی کشوری ویژه فرزندان دارای معلولیت(جسمی ، بینایی ، شنوایی و ذهنی) با همکاری معاونت توانبخشی و دفتر تربیت بدنی بهزیستی کشور برگزار شد.

این مسابقات در شش رشته ورزشی بومی و محلی( شامل چوب کشی، دال پلان، دوز فیزیکی، کلاس کلاس، یک قل ودوقل، هفت سنگ) در قالب یک رویداد ملی در بخش های بانوان و آقایان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، تیم بهزیستی استان گیلان با اعزام ورزشکان توانخواه متشکل از : سعیده اکبر زاده(پره سر)، سیده فاطمه سید جوادی(رودسر) و خدیجه جانعلی پور(شفت) با سرپرستی مریم تولمی مقدم کارشناس تربیت بدنی بهزیستی گیلان و همراهی نغمه لمتر محمدی کارشناس توانبخشی، در این مسابقات شرکت کرد و هریک از ورزشکاران اعزامی توانستند نمایش قابل توجهی را از خود ارائه دهند.

بهبود سلامتی، مشارکت اجتماعی، کمک به توانمندسازی افراد، و ارتقاء توسعه فراگیر جامعه از مزایای ورزش، بازی و شرکت در فعالیت های اوقات فراغت برای افراد دارای معلولیت است و هدف اصلی شرکت فعال افراد دارای معلولیت ساکن روستا در مسابقات ورزشی و بازی های بومی در سطح روستا، شهرستان، استان و کشوری به منظور ایجاد فرصت های برابر ارتقای سطح سلامت، توانمندی های جسمانی، روانی و اجتماعی است.

کد خبر 101724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد