باید وقایع انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، گفت: آینده کشور به دست کودکان امروز است و باید وقایع انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم. قدم‌های بزرگی برای انقلاب برداشته شده است که باید این دستاوردها و روحیات انقلابی را به نسل جدید انتقال دهیم. انقلاب ‌اسلامی چون بر پایه‌ی آموزه‌های شریعت سامان گرفته و حاکمیت ارزش‌ها و هنجارهای دینی در عرصه‌های مختلف سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ در رأس برنامه‌ها و اهداف آن قرار دارد، همچنین جدایی و گسستی بین سیاست و دین وجود ندارد، لذا ارزش‌هایش به شیوه‌ای ویژه و متفاوت با دیگر انقلاب‌ها انتقال می‌یابد و بنابراین باید در این زمینه مخصوصا در رابطه با نسل جدید بسیار هوشمندانه و با دقت‌نظر خاصی اقدام شود.

مسعود فیروزی، ضمن عرض خداقوت به همه خادمان و زحمت کشان مراکز شبه‌خانواده،گفت: باید به فرزندانِ بهزیستی به چشم امانت‌های خداوند بنگریم و در ارتباط با کودکان سعه‌صدر و صبوری بسیاری داشته باشیم. قطعا اجر خدمت به این کودکان همواره در پیشگاه الهی محفوظ می‌ماند و مطمئن باشید دعای کودکان در حق شما زودتر به آسمان می‌رسد.

وی افزود: خوشبختانه در این مراکز، تلاش می‌شود تا یک رویکرد حرفه‌ای و متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان اتخاذ گردد. بنابراین در هر مرکز شبه‌خانواده باتوجه به تعداد فرزندان و نیازهای جزئی و عمده‌ آنها، برنامه‌ریزی‌های متفاوتی وجود دارد. مراکز تا حد امکان یک محیط کودکانه و نزدیک به پایه و اساس خانواده را برای فرزندان مهیا می‌کنند و همینطور با بهره‌مندی از پتانسیل روانشناسان، مددکاران و متخصصان که به‌صورت دائم در مراکز هستند یک رویکرد حرفه‌ای و متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان در راستای آموزش و تربیت آنها اتخاذ ‌می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداه کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این مراسم، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن تبریک آغاز دهه فجر، گفت: آدمهایی در این پهنه گیتی هستند که با مرام، منش و دانش‌شان در کنار ما هستند و به نوعی ما را هدایت و راهبری می‌کنند و یکی از قهرمانان انقلاب اسلامی که در راه وطن از جان خود گذشت و درس آزادگی و وطن‌دوستی به ما داد سردار سلیمانی بود. زره‌ساز در ادامه خطاب به مخاطبین کودک و نوجوان افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ گام دوم انقلاب و برای ادامه‌ این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی در راستای "جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ" ارائه کردند. وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب را می‌توان یک برنامه جامع و کامل دانست که با در نظر گرفتن نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها مسیر پیش و نقشه راه امت اسلامی را نشان می‌دهد.

مدیر کل کانون در ادامه برنامه با طرح مسابقه «نامه‌ای به خدا» از کودکان و نوجوانان خواست تا نامه‌های خود به خدا را برای آفرینش‌های ادبی کانون ارسال کنند و به آثار برتر جوایزی نیز تقدیم خواهد شد.

 

کد خبر 101221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد