نسخه پیچی برای سالمندان بدون حضور متولیان قابل قبول نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، تشکیل کمیته اندیشه‌ورز و اتاق فکر در حوزه ساماندهی امور سالمندان را ضروری دانست و گفت: گسترش فرهنگ تکریم سالمندان گامی برای تقویت جایگاه بزرگان است که در بستر رسانه ملی باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، "مهدی رمضانی" امروز دوشنبه دوم بهمن ماه، در دومین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، 

با اشاره به ارزیابی دستاوردهای جلسات قبلی و جلسه مذکور، ضمن انتقاد از غیبت و عدم حضور برخی مدیران در این جلسه، اظهار کرد: بازخورد مناسبی از دستگاه‌های عضو شورای سالمندی دریافت نمی‌شود.

وی اقدامات انجام شده ویژه سالمندان را ناقص و ناکافی برشمرد و با انتقاد از نحوه پیگیری‌ها، حضور نماینده تام الاختیار، صاحب دانش تخصصی این حوزه و مشرف بر مصوبات جلسه را ضروری عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه جلسه مذکور فقط صرف سخنرانی نیست، افزود: باید مصوبات و راهبردها به فعالیت برسند.

وی تشکیل کمیته اندیشه‌ورز و اتاق فکر در حوزه ساماندهی امور سالمندان را ضروری دانست و گفت: از متولیان بهزیستی کردستان انتظار می‌رود در راستای تشکیل و عملیاتی کردن این اتاق فکر، تمام توان خود را بکار گیرند و دستگاه‌های عضو را پای کار بیاورند.

این مقام مسئول، راه‌اندازی و تکمیل سرای سالمندان را ضروری دانست و خطاب به مدیرکل بهزیستی بیان کرد: در رابطه با پیگیری تامین زمین از راه و شهرسازی، اقدامات لازم را انجام دهید و برای سرعت بخشی به این امر، تمهیدات لازم با بیاندیشند.

رمضانی با تاکید بر اینکه تکریم سالمندان در جامعه در بستر رسانه ملی با تولید محتوا و تبلیغات توسط شهرداری‌ها در فضای شهری، نهادینه شود، افزود : تکریم سالمندان گامی برای تقویت جایگاه بزرگان است.

وی با بیان اینکه همواره باید بکوشیم با فرهنگ سازی از دوری و جدایی سالمند با محیط خانوادگی خودداری و تکریم سالمندان در میان جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: شناسایی سالمندان پرخطر در اولویت قرار گیرد و ضمن انجام اقدامات لازم، مشکل بیمه آنان مرتفع شود.

گفتنی است در این جلسه؛ ضمن مروری بر مصوبات جلسه قبلی ازجمله، ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان، پیرامون الزام اقدامات اولویت مند دستگاه‌های اجرایی رفع نواقص فیزیکی و فرایندی موجود در ادارات و دستگاه‌ها در راستای دستیابی به محیط دوستدار سالمند، تاثیر رسانه در تغییر نگرش جامعه در نگاه به سالمندان و تکریم منزلت آنها و لزوم تهیه محتوای رسانه‌ای و انتشارآن از طریق رسانه و صدا و سیما، ضرورت تشکیل اتاق فکر توسط متولیان و دستگاه‌های مربوطه، برنامه‌های پیش‌رو در حوزه سالمندی از جمله تشکیل کمیته‌های تخصصی و سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق محیط دوستدار سالمند، آمار سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان، گزارش سالمند آزاری بر اساس سامانه آماری ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، اعتبارات تخصیصی اداره کل بهزیستی در حوزه بهزیستی در سال ۱۴۰۲ و گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته دبیر خانه شورای سالمندی استان، مطالبی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نسخه پیچی برای سالمندان بدون حضور متولیان قابل قبول نیست

نسخه پیچی برای سالمندان بدون حضور متولیان قابل قبول نیست

کد خبر 100254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد