همه معتادان متجاهر غربالگری می‌شوند

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران با اشاره به فعالیت هشت مرکز غربالگری در این استان، گفت: با ظرفیت‌سازی شکل گرفته توسط بهزیستی همه معتادان جمع‌آوری شده غربالگری می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا علیرضا محمدی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم با همکاری بین بخشی و هم افزایی سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موفق به افزایش ظرفیت ۲۵ هزار نفری مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان تهران شده‌ایم.

وی یادآورشد: با ایجاد هشت مرکز غربالگری در سطح استان تهران امکان غربالگری برای همه معتادان متجاهر جمع آوری شده در استان تهران مهیا شده است.

محمدی اضافه کرد: اکنون نیز بر اساس نیازسنجی و مقررات حاکم و همکاری سایر دستگاه‌های عضو از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی امکان هرگونه افزایش ظرفیتی را در استان تهران پیگیری خواهیم کرد.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: این اداره کل اکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت برای ساماندهی معتادین متجاهر در شرق استان تهران در اختیار دارد و با همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های همکار در این موضوع، افزایش ظرفیت مورد نیاز می‌تواند محقق شود.

 استان تهران ظرفیت نگهداری از ۲۵ هزار معتاد متجاهر را در مراکز ماده ۱۶ دارد و از این نظر در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

به تازگی معاون قضایی رئیس کل و رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام کرده است که برخی از شهرستان‌های شرق این استان فاقد مراکز و محل نگهداری معتادین متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و برخی دیگر فاقد ظرفیت و فضای مناسب هستند.

مرتضی تورک افزود: یکی از چالش ها و مشکلات در طرح جمع آوری معتادین متجاهر توسط فراجا همین نبود و کمبود مراکز است. همه دستگاه‌های ذی ربط باید تمام تلاش خود را برای خروج از این وضعیت بکار گیرند و مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

معاون قضایی رئیس دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: دادستان شهرستان‌ها از فرمانداران برای بر طرف شدن و بهبود وضعیت مطالبه کنند تا به‌زودی مشکل حل شود.

تورک در ادامه به مدیر کل سازمان بهزیستی استان فرصت داد تا افزایش ظرفیت مراکز و محل نگهداری معتادین متجاهر را در شهرستان های شرق استان ظرف یک ماه آینده آماده و ایجاد کند.

کد خبر 98847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد